Väjmelig lukt!

Sitter i skolan och samtidigt som de andra gör arbete som de ska bli klara med och behöver komma ikapp så är jag redan klart med arbetet och har inget som behövs göras. Riktigt skönt! Bara tanken på att det inte är något som ligger och släpar bakom får mig att hitta ett lugn när det annars är så mycket som behövs göras. Använder mina hålor smart och lägger mina läxor och saker jag vill komma ikapp med där. Visserligen kan jag bara göra det för att jag går på halvtid men lika bra att utnyttja det man har.

Dock, ikväll är det skärpning med hur hemmet ser ut. Jag har gått och dragit på att rensa avloppet i några dagar… Och det är så äckligt! Nog att det luktar väjmeligt men det är ta mej fan ännu äckligare under.

Så efter att det är gjort ska jag sätta mig ner och redigera ett utvalt kort på mig och jonas (har redan beställt julkort så jag kanske ska få ut tack-korten innan julkorten?!) och belöna mig med en kopp hemmagjord varm choklad. Och njuta av att inte behöva gå ut i blåsvädret som råder utanför. 🙂

Men först ska jag bli klar med s**ten…

~ av mimiamelie på november 19, 2008.

Kommentera

 
