Tycho Brahe-dag?! Skulle tro det!

Den här dagen slutade inte att förvåna mig med sin otur, en äkta Tycho Brahe-dag!

Ska försöka återge den från början, vill inte lägga in bilder för då pajar säkert datorn och/eller mobilen.

-Vaknar för tidigt av en son som pressar upp en bajsblöja i huvudet. Han vägrar somna om.
-Ingen rolig frukost, äter halvtorra mackor.
-Cyklar i dimman till dagis för att lämna Totte. (som klart trilskas när vi ska in)
-Får samtal från Jonas som sitter fast på motorvägen. Bilen är död och vägrar starta. Suck.
(här började det kännas motigt)
-Kommer till skolan. Super tråkigt och jätte trött är jag.
-Väl framme vid min håla ska de andra ockupera soffan och titta på film på lektionen så jag blir förvisad till ett kallt kök och en pinnstol. (äh, kändes så iallafall)
-Hemmåt det bär. Kallt och rått. Kommer dit och Totte vill inte alls, men får lirkat in han i cykelsadeln så han sitter där iallafall.
-Kommer hem, sur och grinig både jag och totte, vi är hungriga… Ingen mat hemma. Ringer jonas, han kollar och har bara 300:- kvar på kontot, vi behöver blöjor, mjölk och välling. Det pengarna räcker till dvs.
-Fixar pulvergröt till Totte, Totte får tag på grötpaketet och häller ut allt på golvet. Kul att släpa genom fötterna i det – självklart!
-Tar fram dammsugaren, drar sönder slangen.
(Här började jag nästan gråta)
-Sätter ungen ner med gröten och fixar upp pulvret.
-Jonas kommer hem, bilen är kvar 2 mil bort på en mack, kvar är allt han behöver till kvällens träning  med innebandyn. Vi vet fortfarande inte vad det är med den.
-Öppnar ett brev och vi får reda på att inkomstförsäkringen som ska täcka upp Jonas a-kassa så han får iaf 90% av gamla lönen, har gett han 237:- på 4 veckor. 10% utav hans lön? Skulle inte tro det va?!
-Luften har gått ur Jonas cykel-däck när han ska ta sig till träningen. Självklart!
-Ett jobb erbjudande som Jonas fått verkar skumt. Med tanke på hans fackliga aktivitet och position är det tveksamt om han ska nappa.
-Ska lägga Totte, sitter i 1½ timme med övertrött Totte och (på skoj bara) räknar jag ut att jag har rest mig upp och gått in och stoppat om honom 16 gånger ikväll.
(Här började jag strunta i vilket!)

Jag har stora planer på att ”försova” mig imorgon och ta det jävligt lugnt till skolan.
Snart kommer vi liksom inte längre ner, bara att sätta sig ner och njuta av karusellen!

Godnatt!

~ av mimiamelie på november 5, 2008.

5 svar to “Tycho Brahe-dag?! Skulle tro det!”

  1. Hej lusen..
    Usch vilken dålig dag du har haft.. *lider med dej*
    Håller alla våra tummar att det ekonomiska löser sej snart å att idag blir en bättre dag för er! *krama om massa*

  2. tack vännen! hoppas oxå på att denna dagen ska hålla sig i schack… hoppas det är bra med er!

    Kram!

  3. Gah! Vilken skitdag! Min var ju ingenting i jämförelse 😀

  4. Haha, tack. Känns bättre nu! 😉 Lite ömkligt gnäll sen mår man konstigt nog bättre… 😀

  5. […] är fixad och lagad så sviterna efter min brahe-dag börjar försvinna, men med den i färskt minne vill jag helst sälja bilen så snabbt som […]

Kommentera

 
