Alltid nåt

Har inte varit någon höjdar dag precis idag, änsålänge och klockan är bara 13. Vaknade halv sex av att lilleman inte vill sova mer, Uppäcker att vui inte har min favvo frukost, rått och dimmigt ute såklart när jag ska cykla med totte till dagis, jonas ringer efter ett tag och sitter fast på motorvägen – bilen som nyss gick genom besiktiningen har lagt av, här är superkallt i skolan, verkligen ap-trött, inget roligt att göra i skolan, extrem ekonomisk brist och ja. En sån dag helt enkelt.

Men prövade mitt chai-te igår, underbart! Julkänslan satte sig som en smäck och jag var redo att börja pyssla med en gång.

Och staterna har fått en ny president, det hurrar vi för! Ut med Bush, in med Obama! Hoppas nu att han kommer hålla vad han lovar, så att staterna slutar att vara storebror till världen. Fick reda på idag att USA och Somalia har en sak gemensamt… De har inte skrivit på barnkonventionen. Varför blir man inte förvånad?

Nä, hade jag inte behövt ge mig ut igen för att hämta totte på dagis hade jag åkt hem. Och inte kan man sätta sig i soffan och slumra då de klart ska titta på film idag. Blä för denna dagen!

~ av mimiamelie på november 5, 2008.

2 svar to “Alltid nåt”

  1. Skickar en stor, stor styrkekram!!
    Vissa dagar e blädagar, så e det bara.. Hoppas o önskar dock att den ska vända till det bättre innan den är över!

    Du, här försöker en annan tänka på vikten o så lägger du in världens rulltårtetips.. Ajaj på dig Frun! 😉 😀

    Blir för mig att öva på karaktären idag.

    Ta hand om er!

    *kramar, tankar, pepp o värme*

  2. Tack vännen!Se mitt senare inlägg för att se att den inte alls blev bättre… :/

    Hoppas du klarade av att hålla dig från rulltårtan, men jag tycker du e god som du e! 🙂

    Kram!

Kommentera

 
