Snuskigt gott!

Gjorde rulltårta igår, med nutella! Kan berätta att det var syndigt gott, och ännu mer vill jag berätta att jag och Jonas käkade upp hela själv igår. 😉 Nästan så man skäms. Nästan. 😀

Men ska göra en ny ikväll, fast denna gången ska jag hinna med att ta ett kort av den OCH frysa in den. 😛

Har suttit hela förmiddagen och ringt runt och skjutit upp våra räkningar. A-kassan kom sent, eller kommer sent, så vi ligger back med 5000:-. Hmmm… Egentligen mer, men jag gör det man inte ska göra – glädjeräknar. Nä, skärpning! Men, om det hade varit unionens a-kassa hade vi inte sett röken av dom pengarna förrän slutet på november. Då hade vi vackert fått sitta med räkningar upp i halsen som var obetalda. Sen måste jag gnälla lite på folksam, sen jonas blev arbetslös skulle dom täcka upp 10% utav hans inkomst så han får 90% i ersättning istället för 80% som normalt. Men vi har inte sett susningen av dom pengarna än, och kommer inte göra denna sidan året. Känns kasst, varje liten krona räknas just nu.

Nä, tillbaka till verkligheten. Naturkunskap B och Rättskunskap på schemat härnäst.

~ av mimiamelie på november 4, 2008.

Kommentera

 
