Kandidat till Julkort 2008

Börjar återfå mitt forna jag, så även mina smaklökar och luktsinne. Det firar jag med en stor latte med kanel. Gott! Ser fram emot mitt chai-te, tänkte unna mig det imorgon.

Gårdagen blev lyckad, vi stack ut trots min förkylning och träningsvärk efter svärmors flytt. Vi gick som Yin och Yang, jag i vitt och Jonas i svart. Fast när vi kollade upp det stog det :

Yin – är jorden, det mörka och kalla, fuktiga, passiva och kvinnliga. Yin är det svarta.
Yang
– är himlen, det ljusa och varma, torra, aktiva och manliga. Yang är det vita.

Det vill säga totalt tvärtom. Men, ingen skada skedd. Jag fick en orsak att ta på mig min gamla studentklänning som jag hade på mig för 5 år sen, i strl 40! (Det som var mest förbluffande var att jag fick på mig den även fast jag drar strl 42-44 numera. Har storlekarna blivit mindre?) Kul att den kom till nytta.

Pojken med de glittrande ögonen ska tillbaka till dagis imorgon, tror han tycker det är kul. Vi har ändå haft roligt här hemma och inga större bråk, han underhåller sig själv riktigt bra måste jag säga. Men lite dåligt samvete har jag för antalet procent som tv-tittandet har ökat, skyller på förkylning och trist väder. På tisdag och onsdag ska jonas på skol-info så jag håller i hans ”schema” på dagis, dvs det blir långa dagar igen.

Kom på att det snart är dags för att ta årets julkort, om de ska hinna med att bli framkallade, skrivna och skickade och pysslade med är det bäst att man lägger på ett kol. (Bilden ovan är faktiskt en kandidat! 😉 ) Som tur (?!) är har affärerna redan börjat julförsäljningen. Seriöst, vem pyntar redan nu? Visst att det kanske kan inhandlas innan, men vem köper och pyntar redan nu? Sen att det kan dra ut på det så att granen får stå till mars är väl extremt på sitt sätt… Eller kanske en besparing så man kan återanvända den till påskris? Något som kanske ligger bra till med dagens miljötänk…

Syns kanske inte bra, men ovan är det prov på min nya gravyor penna, eller rättare sagt, co-tech, (billig dremmel kopia som fungerar utmärkt). Köpte en dyr, riktig, gravyr penna men den slog upp flisor från glaset och väsnades som en skördetröska. Tillbaka till affären, klaga lite och en annan manick rikare. Och vilken skillnad! Suveränt! Nu kan jag komma igång på allvar, och göra den där beställningen jag fick för 5 månader sen… *skäms*

Första frosten härom natten!

Förresten, glöm inte min tävling! pågår i en vecka till!

Puss på Er!

~ av mimiamelie på november 2, 2008.

Kommentera

 
