Smaklöst

Jupp, förkylningen sitter kvar, inget nytt på den fronten. Basen av förkylningen sitter i halsen och näsan, förövrigt mår jag hyfsat, sålänge jag har alvedon i kroppen. Ligger inne med värsta bas-rösten, känner mig lite mafioso a’la gudfadern just nu. Och känner -ingen- lukt eller smak. Verkligen inget.

Exempel:

– Åt god middag, fläskfilé med ungsstekt potatis och hela vitlöksklyftor. Märker inte att jag käkar en halv-rå vitlök förräns det börjar svida i halsen. Jonas som är van vid starkt får tårar i ögonen och tycker det bränner rejält när han gör dito.

-Fick hem mitt chai-te, tror ni jag känner lukten av det, ännu mindre smakar det?! Enligt jonas utsago luktar och smakar det jul. Jag litar på honom och låter théet vila tills jag återfått mina smaklökar.

-Köpte cider idag, ett med smultron-smak. Lät jättegott, var säkert gott, men jag känner ingen smak av smultron. Återigen fick förlita mig på Jonas goda omdöme.

-Vi köpte två fläskfilé och en uytav dem var härsken. Jag kände ingenting. Jag åkte ner och fick bytat (utan kvitto) och fick en liten check som plåster på såren. Hon i kassan rynkade på näsan. Jag kände inget som vanligt. (Men sa att jag gjorde det såklart!)

Imorgon: Flytta åt svärmor, tror ni att det gynnar min förkylning? Äh, jag flytar inte med halsen. 😉

~ av mimiamelie på oktober 31, 2008.

Kommentera

 
