Lång-helg som kommer!

Läste precis igenom mitt förra inlägg.. och ja. *hrm* Skrivet med glimten i ögat och en dos ironi och sarkasm.

Nu har vi långhelg, jag har som vanligt inget på fredagar men på måndag har dom flyttat om lite i schemat så jag är ledig även då. Dvs 4 dagar som jag ska ”ta kål på”, en känsla säger mig att det inte kommer att bli något större problem.

Lämnade in ett arbete om kriget i Afghanistan idag, som det var dead-line på tills imorgon. Såklart utropar läraren (när jag suttit i 5 svettiga timmar med arbetet och slutfört det) att hon skjuter upp det med en vecka, pga andra aktiviteter nästa vecka… Jaha. Jag var den enda som lämnade in trots det (jag var ju färdig…) så jag hoppas allt att det ger -lite- plus i kanten! Så nu slipper jag det, har en liten text på Naturvetenskapen att skriva, men inget betungande. Så jag är ledig!

Ang vår andra fest, vi kommer sticka ut och äta middag med dom som är intresserade, vi vet dock ännu inte vilken restaurang (kom gärna med tips, ni vet mitt nr 😉 ) men alla som vill är välkomna! Vi bestämde oss att göra något iallafall, kändes väldigt neråt när så många avböjde så vi måste bryta det lite och se fram emot det istället. Sen kommer Meanie ner, vilket ska bli kul! 🙂 En helg fullt med kuligheter och trams, alltid roligt!

Mannen är iväg på konsert ikväll på KB i malmö, och jag sitter här och häckar och är jätte trött… (20.44)

Ekonomin är på botten just nu, extremt mycket räkningar (hur kommer det sig att dom passande nog dyker upp när man har som mest pengar!?) åt upp Jonas hela slutlön, och såklart är A-kassan sena med sin utbetalning, så vi lever på luft, vatten, kärlek och äpplen plockade i kolle (och en och en annan middag som vi bjuder in oss själva på… 😉 ) tills om en vecka. Tror ni det går?

Nä, nu ska jag hänge mig åt svägerskan födelsepresent innan jag somnar framför datorn… Får dra på det någon timme iallafall. 🙂

Puss på Er!

(Ps, Tottes stora-sängen-projekt går lysande, dock vill han fortfarande rulla upp toapappret på morgnarna så vi har fått börja gömma undan dom…)

~ av mimiamelie på oktober 2, 2008.

Kommentera

 
