Stor pojk?

Härom morgonen hade vi alla tre sovmorgon, jag började sent och Totte skulle inte till dagis så vi satte klockan sent för en skön sovmorgon.

Totte vaknade till vid 7 och jag gick in och bytte blöja och gav honom en flaska välling att sutta på så jag kunde vinna lite tid till i sängen.

Vid 9 hör jag ljudet av små barnfötter bredvid sängen… Tittar förbryllat upp bredvid mig för att se om Jonas var uppe utan att jag hade vaknat men det var han inte… han låg kvar oh Totte, som var idel skolsken, stog bredvid mig. Hmm…

Alltså hade pojken lärt sig klättra ur spjälisen tänkte vi, tur att vi ska köpa ny säng mycket snart!

Gick in och skulle kolla sängen, och då hade botten gått ur den! Mycket riktigt, 3 ribbor hade lossnat från botten och madrassen hade kasat ner och han hade tagit sig under som en riktig liten ål. Jag tror vi kan skratta oss lyckliga att han inte har skadat sig på något sätt, och att han mycket snart (läs torsdag) får en ny säng. 😉


Såhär glad och snorig är man när man har kommit ur sängen själv

             

~ av mimiamelie på september 24, 2008.

Kommentera

 
