Lite effektiv iallafall

Har suttit ikväll och upptäckt teknikens under, blev förbluffad över något som kom tydligen redan för några år sen. Jag har nämligen sökt 4st utbildningar ikväll, 2 på Malmöhögskola (Fastighetsmäklare och Socionom inrikting verksamhets utveckling) 1 på Blekinge högskola (produktutveckling på distans) och såklart Lokförare i Ängelholm. Nu tillhör att jag har sökt alla utom lokförare via studera.nu , där jag bara klickar i och skickar iväg. Smiigt och smart. De tar även in gymnasiebetygen via en databas, så inte ens kompletteringar behöver jag skicka in. Tänk så mycket papper det sparar! Även antagningsbeskedet får man via sin sida, som är säkrad med en kod man får till sin folkbokföringsadress så att de verkligen är säkrade på att det är jag som är jag.

Många är anti-teknik, men jag är definitivt för!

Nu hoppas jag bara att jag klarar kraven så jag kommer in någonstans. 😉 Med ett snitt på 16-17 poäng i gymnasiebetyg hoppas jag att jag klarar det!

~ av mimiamelie på september 24, 2008.

Kommentera

 
