Jag – Försäljare?! Njäh… Eller?

Var på ett ”smink-party”av ett större och mer känt märke ikväll, är redan sedan ett år trogen kund, men gick ikväll mest för att uppdatera sig om vad andra konsulter erbjuder och säljer. Fick där frågan om varför jag inte säljer, har god erfarenhet av produkterna, tycker bra om det (och det ska gudarna veta, jag kan behöva ett extra knäck!)

‘Njä…’ var första reaktionen, jag är van vid att sånt är jag inte intresserad av, jag är inte så mycket för smink och dyl. Men sen samtidigt, jag tycker juh om produkterna, tycker himmeln är deras ansikts-peeling och hudkräm, sen är min kväll räddad! Så varför inte. Benämner mig inte direkt som en försäljare som amn faktiskt måste vara. Nja, får se… Som vanligt.

(Lill-fjutt på sin 1-årsdag)

Träffade även en ‘nästan-nyföding’, en liten skrutt på 2 månader. Ja jisses! Första gången jag har hållt i en liten sen Totte föddes, sen dess har jag inte träffat någon som jag direkt haft i famnen. Och med ens kom allt tillbaka, gull-pratet, jollrandet, och fånigheten, men ingen direkt känsla av ‘Vill ha en nu!’ som jag tror många känner. Men jag tror det är allmänt vedertaget, har man ett barn, vill man ha fler snart.  Återigen hänvisar jag till mitt förra inlägg, då det fanns personer på partyt som tyckt jag verkade märklig som inte ville ha syskon nu. MEN, det kan vara jag som är känslig, men det är då det är bra att det finns en blogg som man kan ventilera på 🙂 Sen att Totte är absolut nr 1 i min värld, och skulle måla världen blå för honom uatn problem, är en helt annan sak. 😉

Inbjudningarna är nu iväg till festen den 11 oktober, och nu återstår att se om det är någon som vill komma och lägga pengar på oss. För ett-tu-tre kommer känslan av ”Vem vill lägga pengar på oss?”-känslan, men sen samtidigt hade jag lätt kunnat göra det på någon annan. (Särskilt som jag tycker priset / kuvert är skäligt til vad man får.)

Och igår gick startskottet till alla utbildingar jag ska söka, sista ansökningsdag till vårterminen är 15 oktober. Jag akn nämna Fastighetsmäklare, (Socionomprogrammet), Lokförare, DesignTeknik, Arbetsmiljö. Bland annat, Det kan man väl kalla en helgardering?

Puss på Er!

~ av mimiamelie på september 16, 2008.

Kommentera

 
