(Skoj nästan jämnt!)

Har legat efter med data-tiden de senaste 2 dagarna, har inte ens kollat mailen. Har haft annat att göra, ändå så känns det som om det inte har blivit gjort någonting. Jag tror det avsaknaden av pengar som gör mig så seg, hittar ingen motivation att göra något förutom bas-sakerna som läxa, mat och diska. Men, kommer väl ljusning snart hoppas jag, min favoritårstid börjar närma sig, det är på hösten som jag trivs som bäst om jag måste välja. Då får man frysa och krypa ner under en filt, luften är hög och klar (eller så regnar det då behöver man inte gå ut 😉 ) och jag blir som mest pyssligast när jag sitter hemma om kvällarna och har tänt ljus. Har redan bunkrat upp med en massa projekt som ska göras till hösten, även fast jag likväl har tid att göra det nu. (tror nog det mest handlar om att jag drar på det och är seg i ärlighetens namn…)

(Innebandy med pappa, anar jag vad Totte kommer syssla med sen!?
(särskilt som han faktiskt visar intresse för det) )

Diskussionen som jag har nämnt innan på skolan är väl fortfarande konstant, men nu mer uttalad och direkt. Vederbörande person bad om ursäkt på sin brors vägnar, och tydligen accepterades det, även fast jag inte anser att det är hon som ska be om ursäkt, utan han. Men hon fortsätter ändå bete sig väldigt märkligt och omoget åt, och har lyckats få ytterligare en att ”bryta ihop” och ta illa vid sig. Förhoppningsvis så tar skolan tag i det snart, för situationen är inte hållbar på en sådan liten skola som faktiskt har riktigt bra stämning annars. Energin går liksom till annat istället.

(Iiiiiih, kittlar i magen pappa!)
Vi har gjort det till en liten vana nu att varje kväll efter middagen så sticker vi ut och cyklar en runda och stannar till i nån lekpark och umgås, jag vi alla tre mår bra utav det. Främst känner jag att jag får mer energi, man blir inte försoffad efter middagen och lägger sig i soffan utan man får en liten extra kick av energi på kvällskvisten. Plus att man bränner lite extra, har lycktas lägga på mig några kilo i sommar.

(Efter ca 3 minuter hos svärmor har Totte lyckats plocka fram och stökat till det såhär hos henne… Plus att han hittade en korg att sitta i och se totalt oskyldig ut som bara en liten 2-åring kan göra…)

Om jag skulle ta och stryka min brudklänning, tvättade den häromdagen i handtvätt och alla fläckar som jag befarade hade satt sig förevigt på den, gick bort. Phew… Bara 1 månad kvar till bröllopsfesten! (Och äntligen har inbjudningarna kommit! Trodde OSA skulle hinna gå ut innan vi skulle få dem)

Puss på Er!

~ av mimiamelie på september 11, 2008.

Kommentera

 
