En halv bildbomb

Ja, vad hittar man på en tråkig kväll som denna? Ingenting och man fastnar så klart framför datorn…

Var hemma från skolan idag, efter att jag lämnat Totte vid 8 så åkte jag hem om för att äta frukost innan skolan och började frysa och skaka och må dåligt helt plötsligt så jag beslöt mig för att stanna hemma. 3 timmar senare och en alvedon rikare i kroppen kände jag mig bättre. Har passat på att börja att beskära buskarna i kolle, dom är rätt höga nu… Och sen tog vi en cykeltur hela familjen, först nu vi har varsin cykel, jag o Jonas så vi kan cykla tillsammans.

Fina pojken med sin lugg. 🙂

Denna blomman fick vi i present på bröllopet, Passions blomma heter den. Den har klängväxt i sig och blommorna doftar något alldeles magiskt gott av vanilj/söt blomma. Dock blommar dom väldigt kort tid, tur att där finns massvis med knoppar. 🙂

Vi skulle hämta pappa från flygplatsen när han hade varit i Sthlm på kurs och jag vet inte vad som var mest spännande – planen eller bagagevagnarna.

Liknar sin mor kanske? Till frukost ska man ha macka, mjölk, gröt och något att läsa!

Han har upptäckt tjusningen med att åka kana… Till vårt blandade förtjusning.

Läsk och Tårt-kalas! Vincent fyllde 8 år och läsken blev ratad till saftens fördel enligt Totte.

Aff (Elefanten) var på vift här i en vecka och vi kunde inte hitta honom. När vi hittade han i kolle i resesängen så…

… Var lyckan gjord! Kärt återseende! (Det var den han fick utav dig Mita! 😉 )

Besök utanför fönstret som jag av någon morbid anledning ville föreviga.

En kärra Totte fått tag på… Kul så länge den gör som han vill.
(Precis efter att bilden togs fick han ett utbrott för att vagnen ”satt fast”)

Har även fått pengar från Csn nu, gött! Blev lite lätt nervös om jag skulle behöva åka ur A-kassan och ”förlora” min rätt  till inkomst om jag hade fått registrera mig på nytt igen. Är inte direkt i den sitsen att jag kan klara mig utan A-kassa så pengarna var välkomnade både av mig och alla våra räkningar.

Puss på Er!

~ av mimiamelie på september 3, 2008.

Ett svar to “En halv bildbomb”

  1. Nämen, hänger den elefanten med fortfarande? Åh, vad stolt jag blir att jag lyckades välja en sån bra present.. 🙂 Å vilken tur att ni hittade den igen.. 😉
    Pussa lilla goingen från mej! 🙂
    *kramkram*

Kommentera

 
