‘Dags för honom att bli pojke’

Det blev kläckt i lördess om Tottes hår på svågerns födelsefest. Stog mållös. Vad sa människan till mig precis??

Saken är den att människan är frisör själv, har själv förstorat brösten och ser hyfsat bra ut men hade nog gjort det ändå utan sina falska tuttar (Hör egentligen inte hit, men jag ville nämna det iallafall)

Har aldrig innan träffat henne… Men ändån hade hon åsikter om hans frisyr, hans lite halvlånga ljusa lockiga hår och sin lite för korta lugg, men som trots allt kommer växa ut. Att det var dags för honom att bli pojke. Jag bara gapade.

Replikerade ‘Vadådå? Jag tycker han är hur fin som helst i sitt ängla-hår’.

Hon rynkade lite på näsan och skakade på huvudet, ‘Nä, han ser gräslig ut i sitt hår’ sa hon och drog fingrarna genom hans babytunna hår.

VA????

Jag vill rapa upp alla de punkter som hon var oförskämd på mot Totte, mig och Jonas och hela Tottes familj. Men det känns onödigt för det säger sig själv.
(Som tex att ‘Vad har du med hans hår att göra – du känner inte oss’ och ‘Sist jag kollade levde vi inte på 50-talet då pojkar var tvugna att ha kort hår -alltid-, vi lever på 2000-talet’ och ‘Ska vi redan binda fast honom i ett fack om hur pojkar och flickor ska vara och se ut?‘ och ‘Kolla i blöjan, sist jag kollade hade han snopp – räcker inte det?‘ bara för att nämna några exempel)
Jag blir så arg!

Lämnade festen i all hast, sa inte hejdå och gick hem och kom på en sisådär 30 saker att säga emot henne som jag inte kom på just då. Såklart kommer man på det i efterhand. Fan, folk alltså!

~ av mimiamelie på augusti 25, 2008.

Kommentera

 
