Datorn är farlig

Kan skvallra om att äpplepajen var riktigt god igår, så god att det blivit 3 st till, dock blev den första vidbränd pga glömska när jag satt vid datorn, lyckades på något sätt glömma bort den i 40 min… Se, inte bra att sitta vid datorn. 😉


Det har slagit snurr i trädgården, på bilden är pärlhyacinten på väg upp, undrar om dom hinner blomma innan det blir för kallt?

 


Det är inte bara jag som tycker Totte är en Björn Gustavsson look-a-like på denna bilden? Med sitt blonda yviga hår och spjuver-blick tror jag han passar bra in… Dock har nog inte Björn fullt med fil kring munnen och går runt utan tröja…

 


I djurparken och tittar på får och kossor, han känner respekt inför dom och ogillar när de får utspel mot varandra…

 


Klippte (eller gjorde ett försök) till att klippa luggen på han imorse i duschen… Det gick sådär. Men borstar man det åt sidan syns det inte, och sen ska resten inte klippas utan växa lite till. Vill inte klippa av det fina håret! (Och jag passar på att bestämma frisyr på honom innan han börjar bestämma själv och mina åsikter är bannlysta..)

Fick fixat det sista med inbjudningarna igår kväll, summa per kuvert är bestämd, likaså mat och tårta… Nu gäller det bara för tryckeriet att skicka hem dom så får vi fixa det sista innan dom går iväg. Tycker faktiskt att det är oförskämt roligt att ha br-festen för kompisarna en bra tid efter då man vet hur kul det är att uppleva en bröllosdag och festen efteråt. Lite som att ha kakan men ändån äta den och behålla den. Plus i kanten att festen kommer vara till självkostnadspris och varken vi eller gästerna ”tjänar” på det… Bra lösning helt enkelt. 🙂

Nu ska jag väcka plutten och kånka iväg med en äpplepaj till en vännina, börjar bli sugen nu…

~ av mimiamelie på augusti 19, 2008.

Kommentera

 
