Liten dramaqueen

Visst kom vi ut idag, om än en liten runda kändes det som men det blev ca 3 timmar iallfall, lagom tid för en Totte att bli rastad. Hans humör är fortfarande hemskt, men förvandlas till gos på några sekunder och kurar ihop sig hos mig i soffan med en bok och vill läsa och sitter kvar i iallfall en timme. (rekord!?) Sen ett-tu-tre får jag en käftsmäll och ett efterföäljande flin och vi är igång igen. Hoppas han lugnar ner sig snart! (En liten dramaqueen vi har fått… 😀 )

Fick pillrat ihop inbjudningarna igår på nätet, vi kommer bjuda ca 60 pers till bröllopsfesten, så får vi se hur många vi blir. Det kommer att gå i samma stuk som innan, men lite mer text plus en bild på oss på baksidan… Men allt kommer bli till självkostnadspris så jag hoppas att det blir uppskattat. Dock har jag redan fått något gensvar att dom inte vill betala -såååå- mycket så att dom tar med sin egna dricka. Kom igen, hur ofta händer det, plus att detta är bröllopsfesten, ratar du den för att du vill ha det några tior billigare kan du bli väck faktiskt…

Sen blev vi en (eller två?) inkomster mindre nu idag… Maken fick gå från jobb då arbetsgivarna inte hade fått de stora jobben som de hade anställt folk för, så han och 6 andra får gå. Suck. Men tur är så finns inkomstförsäkringen, så han kommer få ut 90% av sin lön, dock kommer han gå hemma och vara rastlös… Jag fick ett meddelande från CSN att dom såg det tveksamt till att jag ska få studielån under kommande terminer, så det kanske blir att söka jobb för mig med? Visseligen har jag körkort nu så man syns väl lite mer, men frågan e om jag vill jobba som vad som… 😉

Puss på Er!

~ av mimiamelie på augusti 14, 2008.

Kommentera

 
