Det kunde börjat bättre

Har haft vad man kan kalla en påfrestande dag, och den verkar fortsätta…

Totte vaknade vi 6 när maken gick till jobbet, jag fick ligga på nåder till halv sju, sen testade han sina höga toner väldigt mycket så jag blev orolig vad grannarna under skulle säga.

Upp kommer jag, Totte har lagt världens lass i blöjan och det smetar ner sig överallt såklart när jag ska byta på honom, så det blir lite lätt städning efteråt. (plus att Totte försöker konstant sparka mig i magen och slå och knipas under hela tiden detta pågår) Jag upptäcker världens innebrännare precis under min näsa, och oh vad ont den gör!

Får allt relativt rent, tar ner saker i tvätthögen och går ut i hallen. Då har katten kissat på en kvarglömd IKEA kasse i ren protest att toadörren hade råkats stängas igen… suck. In med kassen i badkaret, ‘dripp-dropp’ med kattpiss på vägen, rengör kassen, golvet, och rensar hennes låda bara för att. Tittar ut i hallen, då sitter Totte och leker med eluttaget i hallen där vi såklart (av någon dum anledning!) INTE har barnspärr. Hade inte grannen under vaknat innan av oss, gjorde dom det nog av mitt skrik av skräck för att han sklle få el i sig. Totte blir såklart skiträdd och börjar gråta… Mmmm. Har inte ens fått sätta på kaffet än.

Tröstar honom, placerar honom i sin stol i köket, dukar fram frukost som inte alls faller herrn i smaken utan allt hamnar på golvet till kattens glädje. Sätter på kaffe och får mitt kaffe iallafall innan jag börjar städa igen (moppen är juh redan framme och har blivit använd en gång redan så…)

Tar beslutet att trots minimalt med pengar behöver jag komma ut, se något annat, kanske shoppa för pengarna jag inte har?! Tar kontakt med en vännina som är sugen på att hänga med, kul! 🙂 Försöker dölja min innebrännare men det ser ännu mer konstigt ut då så jag låter det bli halvgjort och försöker underhålla Totte så gott det går medans vi väntar till angivet klockslag då vi ska bege oss. Till slut går det inte för han strular så maximalt och är nästintill elak och testar varenda  gräns som finns så vi går ut på gården för att vänta.

Han lullar runt en liten stund och sen tröttnar han och siktar mot gatan. Tänker i min dumhet (gården är rätt stor) att han kommer vända och springa tillbaka när han ser att jag inte hänger efter. Hehe, inte då! Får springa allt jag kan och fångar honom precis innan han är påväg ut i gatan, får emotta en skur av slag och sparkar som tack. (jag lyckades räkna till 16 innan mitt humör lade sig ner igen)

Väl på väg somnar han en stund, skönt! Går in på IKEA, hittar ett fint tyg till mina vardagsrumsgardiner, ett avlångt gosedjur till totte och lite annat myspys. Väl i kassan funkar inte mitt kort. Gah! Som tur är tar tina över och betalar min del, var på vippen att börja gråta…

Går in på köpcentrumet bredvid och fikar lite och tar det lugnt, får nu rycka in för min vännina med pengar då hennes kort inte funkar… ödets ironi. 😉

Totte är übertrött och vill inte alls någonting, så vi siktar oss hemmåt. (hittar såklart massvis med fina saker, särskilt då vi inte har pengar!)

Påvägen hem slår jag ett get-öga på bensinmätaren… vi ska vara glada om vi kommer hem, och som tur var gjorde vi det, särskilt som vi inte hade många kronor på oss.

Har precis fixat middag, försökt att lägga totte (han ligger just nu och testar sin basröst och höga toner) och tänkte ge mig på gardinerna. (Borde fattat egentligen att man ska låta bli sånt såna här dagar!) Då säger symaskinen bara ‘möööööh’ och vill inte alls. Efter lite meck går den igång igen, men nu har jag vett nog att strunta i det, trött och irriterad som jag är så skulle det inte blivit bra ändå!

Så, lite om min dag… den kunde börjat bättre!

PS Glömde nämna att Totte (det är juh inte hans fel) har bajsat en ca 12 ggr idag, och då överdriver jag inte…

~ av mimiamelie på augusti 13, 2008.

Kommentera

 
