Nåt ska man väl tåla?

Iallafall ett bakslag kan man tåla när det gått så bra förövrigt. Var som sagt på körskolan för en liten ‘uppkörning’ för chefen i förrgår (igår??) och det gick väl sisådär. Jag själv tyckte det var katastrof för jag missade 2 skyltar (i rad!) och var lite hastig med att svänga in vid en parkering, men han tyckte inte det var så hemskt. Dock sa han att jag behövde lite ytterligare lektioner, så 3 lektioner till blev inbokade, så nu har jag 5 (!) körningar nästa vecka, och har blivit 2800:- fattigare. MEN, förhoppningsvis så är det de sista jag behöver innan uppkörningen.

Jonas har tappat sin mobil i sthlm så det känns konstigt att inte kunna ha daglig kontakt med honom med små sms och liknande, då vi även på vardagarna skickar små meddelanden till varandra. Och de har pressat schema däruppe så oftast kommer de tillbaka till rummen vid 23-tiden och då ligger jag (förhoppningsvis) och sover.

Varit ute i kolle hela eftermiddagen och börjat måla den ena gaveln. Lite läskigt att stå på en gammal, märklig, ranglig stege högt uppe samtidigt som Totte snurrar runder där nere…

BTW, träffade på min arbetskollega idag, hon som gjort de fina ‘lady’s & mens favour’ till oss, och hon ska gifta sig om 8 dagar. Hon frågade om jag var nervös, och jo, det erkände jag att jag var, trots bara den närmsta kretsen och 30 pers på middag. Hon sa att hon bara var förväntansfull och glad, ingen stress alls… Trots att de ska ha 136 personer på vigselcermonin (katoliker förövrigt) och 280 personer på middagen!!! Jag såg ut som en fågelholk tror jag för att är man inte stressad över sitt stora bröllop om 8 dagar då hon befinner sig i Sverige och inte i England, då måste hon ha en mage av stål. Är faktiskt lite avundsjuk, och kom på mig själv att det faktiskt inte är så svårt att slappna av! För ärligt talat, 30 pers där alla är personer jag känner mer än väl är faktiskt inte farligt, för där är ingen som jag måste imponera på.

Så nu har jag bestämt mig att ta det lugnt och koppla av, ta det med ro. Det man inte kan göra något åt just nu, det behöver man inte gå omkring och oroa sig för!

Må gott, nu ska jag hoppa in i duschen!

~ av mimiamelie på juli 4, 2008.

Kommentera

 
