24 dagar innan

   …så drabbas jag av en stor kind. Just det, en stor, uppsvullen kind som får mig att se rätt märklig ut i ansiktet. Högra sidan liksom hänger ner och är större än den andra. Ja, ni fattar.
   Det kom igår, som en blixt från klar himmel, har innan berättat om mitt munsår som vägrar ge med sig och som har stannat i ca 4 veckor.
   Men igår förmiddag på jobb såp tyckte jag det kändes ovanligt ont, det värkte riktigt ordentligt och kände hur kinden växte för var timme. Väl hemma fick jag en chock när jag såg mig i spegeln.
Imorse var det likadant, fast värre. Det sitter liksom inne i kinden så det är inget exem eller liknande.

   Idag började det domna, till och från försvann känseln från läpparna och kinden, envis som man är så söker man i sista sekunden. Fick komma in på vårdcentralen, en ST-läkare tog emot mig 30 min försenad och hon klämde, kände, tittade och såg allmänt förbryllad ut. (Typsikt tänkte jag, kommer säkert inte att gå ner innan bröllopet heller om det nu är något ovanligt…)

   Många prover blev tagna men hon kom tillslut fram till att det kunde vara en sten i spott-körteln (?!) som täppte till och orsakade det svullna, eftersom alla mina prover var hur fina som helst (bara det är bra, trots stress sköter jag om mig bra! 😉 ) En antibiotika kur rikare har jag blivit och ett återbesök om 1 vecka om det inte blivit bättre blir det remiss till käk och hals-tjofejs-nåt och ev ingrepp för att se vad det är.

   Så nu sitter jag och tuggar tuggummi för fulla muggar då hon tipsade om att de kunde sätta fart på saliv produktionen.

   Men behöver det inte direkt nu… Fast, hellre nu än 1 vecka innan bröllopet!

   Prövade klänningen idag hos hulda med sjalen till och det blev superbt! Känner mig verkligen vacker i klänningen, då har man lyckats! Har ev fixat blommorna nu också, ska ha djupröda rosor som matchar det vinröda i klänningen och en liten kvast till tärnan och knapphålsblommor till herrarna.

   Nu är det inte mycket kvar, har mailat fotografen för att mer närmare bestämma tider, vin glasen ska målas och koordineras in. Det börjar ta sig! 

~ av mimiamelie på juli 2, 2008.

Kommentera

 
