Nöjd med dagen!

Nu börjar det närma sig på riktigt, jag har inte sagt när jag ska skriva upp men avslöjar att det är denna veckan, dvs antingen torsdag eller fredag. Kände lite lätt panik igår, hade avklarat Fordons avsnittet men hade kvar repetionsproven… Försökte mig på dom igår, men det gick inte vägen nån gång! 6 ggr och inte ett enda ‘godkänt’ prov, dvs poäng över 63/70. Kände mig rätt vissen på kvällen!

Men…! Idag släppte det! Körde hela förmiddagen (som förövrigt gick strålande!)  och satte mig med teorin först på eftermiddagen. Och det gick som en dans! Alla 4 repetionsproven är nu godkända och avslutade, nu återstår slutprovet som ska försöka likna uppskrivningen och sen får jag se dom frågor som jag hade mest svårt med och som jag har en möjlighet att plugga lite till på! 😀

Nu i eftermiddag har jag och Hulda varit iväg till Ikea och fick köpt 30 vinglas och 30 tallrikar till bröllopet. Totalt av en nätt summa på 350:-, inte farligt med tanke på hur mycket vi fick! Sen klart blev det lite mer, en potta och en pall till Totte, två korgar till badrummet. Hade gärna tagit en lite längre runda, men mitt sällskap var trött och jag skulle köra hem så det fick bli snabb utgång mot kassorna.

Bröllops skorna som jag köpte i Krakow, åh, som jag älskar dem!
Har redan provgått dom lite… 😉

Pratade med vigselförrättaren även idag och bokade ett förberedande möte inför vigseln. Har lite frågor ang våra solister och musik och hur vi ska utforma cermonin och kommer reda upp dom veckan innan bröllopet. Kommer nog bli jättebra! 😀 Fick för ett tag sen små förpackningar från en kollega som också ska gifta sig i sommar, sk ‘men’s favour’ och motsvarande ‘lady’s favour’ som är tänkt som en liten gåva till gästerna på middagen. Idag fick jag de kvinliga gåvorna, små tyllpåsar med vita karameller i med fjärilar och rosor bundet utanpå. Och dessa har hon gjort för hand! Ska lägga in bild på dom senare… Och det roliga är att hon själv ska gifta sig 2 veckor innan mig, och så sitter hon och lägger tid på såna saker till någon annan! Att hon orkar?! Får se vad jag kan ge henne för tackgåva, för något måste hon ha som tack för jobbet…

Har två kuvert-väskor att välja mellan på bröllopsdagen,
har fortfarande inte bestämt mig för vilken…

Har pga all stress (gissningsvis) nu fått ett ordentligt munsår som vägrar ge med sig! Inte ens en tillstymelse till att läka, och har det ordnat upp sig till om 2 veckor så söker jag proffissionell hjälp!

Fick en fråga ang min rökning (eller icke rökning som det är) och det går faktiskt bra! Visst, vissa bakslag har jag, men inte som ”betyder” något. Känns bra, framför allt för plånboken!

Läsa tidning, läsa tidning… Han har blivit allt en riktig härm-apa! 🙂

Jaja, måste gå och sova, imorgon är det ännu en intensiv dag! 

Puss på Er!

~ av mimiamelie på juni 25, 2008.

Kommentera

 
