Början på början på ett nytt kapitel

Kan man kalla det! Idag fick vi brev hem från skatteverket, Totte har bytat namn från mitt efternamn till Jonas efternamn, och nu står jag på tur att byta efternamn.

Lite konstigt känns det, innan har det alltid varit ‘unge herr Hansson’ och alla har vetat vem vi menat, även fast man vet vem ‘unge Herr Carlsson’ är oxå. 😉 Början på ett nytt kapitel som sagt, det bästa är att han nu slipper en massa krångliga dubbel-efternamn! Nu är det rätt och slätt Carlsson, rätt smidigt ska jag erkänna.

Totte Leif Valentin Carlsson… mmm… Låter bra. 🙂 Mimi Amelie Carlsson. Låter konstigt, men man vänjer sig?

Visst är det vackert? Taget för några dagar sen,
åskan närmar sig, det regnar och solen lyser.
Den mörk-gråa färgen absolut älskar jag!

Är klar med Fas A, B, C och halva F på körkortet, sen bär det av mot repetionstesterna och alla frågor som jag någonsin haft fel på som kommer igen! Hmm… Säkert sätt att banka in det och få lite överinlärning?

Motorvägar och Större Landsvägar är avklarade och inget problem, nu är det bara repetion och köraköraköra som gäller. Plus halkan nästa vecka.

Om allt går som det ska göra; Har jag kanske körkort om 2 veckor??
(Sa jag förmycket nu? Murphys lag etc?)

~ av mimiamelie på juni 23, 2008.

Kommentera

 
