Dagens åsk-prov!

 

Så här såg det alltså ut mellan 13-16 ca idag. Det var ett åskväder som hette duga som drog över, samtidigt som vi satt och kurade i vårt nya (stora) partytält… Riktiga åskskurar kom det dessutom, så man nästan fick lust att hålla för öronen pga allt smattrande mot tält-taket. Men vi höll oss och torra och fina och tältet stog bra emot ovädret, så det har visat sig tillförlitligt till bröllopet! Men det var ett jädra jitter att sätta upp, tältduken vägde minst ett ton, men inte konstigt eftersom det är 5 gånger 8 meter stort.

Annars har det varit trevligt ikväll, det har bara gått så förbannat snabbt. Totte skötte sig exemplariskt i regnet (väl utrustad med regnbyxor och jacka så han kunde springa ut och in mellan skurarna) fram tills 17 tiden. Då blev han jätte gnällig, jätte varm och jätte trött. Han somnade i min famn och ville inte rubba sig därifrån så jag tog beslutet att jag och totte skulle sova hemma eftersom det är mycket ”lättare” att vara sjuk hemma än borta där allt är ovant. Väl hemma tog jag tempen – 39,6! Inte konstigt unge var slö och glansig i blicken, tycker det är mer märkligt att han inte varit gnällig tidigare på dagen om det var på gång redan då! Så jag fick in han i duschen och spolat av han med ljummet vatten och baddade honom med en kall trasa i pannan så febern kanske kunde lägga sig. Fast trots full dos med alvedon, nässprey och dyl är fortf varm, men jag hoppas han får någon sömn inatt!

Såklart är kameran putsväck, har letat överallt men hittar den minsann inte! Ville föreviga mitt fina midsommar mode, grå kjol med cerise topp och blå gummistövlar matchat med grön regnrock! Det ni! Paris – här kommer jag! 😉

5 veckor kvar till bröllopet, känner mig hyperstressad över allt som ska göras, men just nu går körlappen före allt annat så jag lägger allt vad bröllop heter helt åt sidan tills det lappen är klar! Har fö halka inbokad till den 30 juni! Ser fram emot det, många som säger att jag kommer ha skitkul! 😀

Vad ska man säga, Glad fortsatt och (förhoppningsvis) Fin Midsommar!

 

~ av mimiamelie på juni 20, 2008.

Kommentera

 
