Friskförklarad?

 

Imorgon bär det av till sjukhuset i Helsingborg, för återbesök till hans läkare ang hans proppar. Om jag är nervös? Kan du tro! Likadant vareviga gång man ska dit, kommer han hitta något onormalt denna gången, kommer han hitta felet nu?

Det ter mig konstigt om han skulle klara sig fri från skador och komplikationer från hans stroke… Rent av märkligt. Men någon gång ska man ha ‘tur’?

Bilderna är från sjukhuset när han föddes, han är ca 2 dygn gammal och nersövd för att han skulle bli av med kramperna. Och det blev han! Har aldrig ‘visat’ dom innan, rädd för att någon skulle ta illa upp, men nu funderar jag varför det? Han såg ut såhär! Jag satt och tittade på detta ansiktet och trodde det var normalt att vara så svullen i flera dygn, med amningshjärna dessutom… Lille älsklingen var tvungen att vändas på var 3e timme så han inte skulle få sår, att ta upp han till famnen tog 4 personal plus oss, så det hände 1-2 gånger per dag.

Väl hemma fick han kolik i några veckor, men lite droppar och han blev fri från det med. Men det var skönt att åka flygplan när magknipet väl satte igång! (Märk att min tröja är påsatt ut och in, utan att jag har märkt något. Man ser lappen på sidan. Om jag var trött får du själv avgöra… 😉 )

Sen kom vår underbare, trotsige, solskens-unge fram och ingen kan vara så bra som han! Alltid med en räv bakom örat, därav hans namn på dagis, Totte-Bus!

Om överläkaren sätter en OK stämpel i rumpan, kan det vara så att han blir ”frisk-förklarad” hädanefter!

Ja tänk om!? Ett nytt kapitel öppnas!

~ av mimiamelie på juni 9, 2008.

Kommentera

 
