Behövlig mini-semester!

Har haft en underbar långhelg ute i kolle, mycket sol, mycket grillat, mycket vattna blommor, mycket öl (men inte för mycket som tur är) och allmänt välmående just nu. Har börjat med skrapning och målning av den gamla stugan, slitgöra med trögflytande färg, 1 av 4 väggar gjorda men det syns otroligt mycket skillnad och det är lön för mödan. Vi har sovit över sen i fredags och det är som en hel liten minisemester utan tidning, tv eller dator. Rätt härlig faktiskt. Sen plus i kanten av att min bror med söner också har sovit över så man har fått spendera tid med dom, inte minst Totte. 

Hämtade min förminskade ring i fredags, och den sitter perfekt! Hade blivit förliten om jag jag tagit 18,00 i strl, hade blivit förstor om jag tagit 0,5 mer, men med 18,5 sitter den som handen i handsken! Nu är allt fixat med det iallafall…


Prövade kusin Viktors skor som var några nummer för stora… kom knappt fram.

Hulda köpte ett tält i förrgår då vi behöver ett stort tält där ifall det skulle regna, 3×9 m meter. Dock visade det sig vara skit, det höll knappt för att bli ihopsatt innan fjädrarna släppte, det tog 30 min av onödigt arbete innan vi gav upp och packa ihop för att byta tillbaka. Väl där var vi lena i munnen och trots det var obruten förpackning så tog dom tillbaka det, och vi tog en runda för att se om det fanns något roligt där inne. Hittade ett avlångt brun-betsat bord som var enkelt att förlänga, och vips kom det nya presentkortet till användning och vi fick ett bord till bröllopet!


Pappa har gjort en gunghäst i helgen oxå, mycket omtyckt blev den!
Lite färg och sadel och en man och svans sen är den redo för utfärd!

Som sittdynor har vi köpt in ett parti av små sittdynor med handtag från öb och hulda hade ett tyg som var vinrött och rosa (perfekt!) som omtag till dynorna, och hon sitter och pysslar med det om kvällarna. (När hon får för den infernaliske katten Linus som vill lägga näsan i blöt)

Sen är jag inne på och funderar över album, att göra ett likadant som vi hade till tottes namngivning, där gästerna får skriva något om dom vill och sen hamnar kort och dyl där även. Vet dock inte vad jag ska sikta på, vanligt standard tråkigt vitt? Eller designa ett själv med hjälp av tyg, papper, vadd och lite vilja? 😉

 


Vit kuvertväska är beställd iallfall, pärlor som dekoration på framsidan. 🙂

 

Kom på idag, om 1 vecka är jag total fokuserad på körkortet… dvs om 1 vecka börjar jag på körskolan. Nervös är jag kanske inte, men taggad! Nu så äntligen ska det ske! Nu ska den där efterlängtade lappen tas! Dock så måste jag ringa dom imorgon för de skulle ringt tidigare i veckan och kollat upp lite frågor jag hade som är rätt så väsentliga.. Hoppas jag inte tappar min plats bara för det.


Det här (o)fina örat har han haft sen imorse när han vaknade, vi hade fönstret öppet i stugan inatt och antagligen har en mygga eller ett knott bitit honom på örat… och det har svullnat upp. Nu har det lagt sig lite, han verkar inte ha ont, visserligen är det rött och varmt, men han besväras inte av det, är sitt vanliga glada jag ändå. Så vi har is i magen och väntar ut det… Om det inte blir värre förstås.

Nu måste jag gå och fixa lite, även fast det inte är någon ”vanlig” skola och avslutning på torsdag så är det mycket som ska fixas ändå… kolla så jag har oömma kläder till ölbrännbollen på torsdag, kolla om jag har kläder till studentfesten vi ska på på fredag, och kolla om jag har något snyggt till lördag då vi ska ut några tjejer… sen ska vi inte nämn resten av bestyren, Ni vet, mina borde / borde inte listor. 😉

Ps… Vi kommer ha en ‘öppen’ vigsel-cermoni där alla som vill får komma, förutsatt att dom anmält det till oss. (så alla har något att skåla i efteråt) 😉 Dock är middagen fortfarande liten, men stor fest planeras i höst för övriga deltagare! 😀

~ av mimiamelie på juni 8, 2008.

Kommentera

 
