Såhär på Kvällskvisten

Sitter med en iskall Baileys i handen och bara njuter utav dagen som gått och lugnet som råder här. Jonas är iväg på match och öl efteråt, det förtjänar han, att få fira sitt nya jobb lite. Totte sover gott med en fläkt igång i rummet, hans rum blir otroligt varmt på kvällarna och såfort vi stänger fläkten gnäller han, han är väldigt varm av sig den ‘lille’ plutten.

Det har varit full rulle hela dagen, men ändån har det inte känts stressigt. Har hunnit med att se på när gräset växer (som faktiskt börjar komma upp äntligen!), totte har fått sig 1 timmes sömn ute i kolle, svärmor och svåger kom ut och vi åt sill, potatis och årets första jordgubbar där ute, mycket gott var det! Vattning av övriga gräsmattan och blommor då de allihopa börjar krokna så smått av torkan kom efter det och sen blev det diskning av en veckodisk… (Ja, mer än lite lätt äckligt!) Efter det satte jag och svärmor igång med att måla klart de två sista väggarna som vetter mot verandan på det nya huset, eftersom brorsönerna ( 4 & 7 år)ska måla imorgon och det förväntas bli en himla massa slabb så är det bra att ha det gjort så kan de måla baksidan, så slipper den nya altanen vara brun-prickig…

Hulda har blivit smittad av en utav Tottes dagis-förkylningar och ligger helt däckad så jag skulle förbi henne med lite tobak och alvedon. (Nä, inte det vanliga man ger sjuklingar men det var det som begärdes) Jonas köpte alvedon med sig och gav till mig i kolle så skulle jag cykla förbi henne och ge henne bägge delarna på vägen hem. Väl i affären där jag ska köpa tobaken kommer jag på att jag glömt tabletterna i kolle! Suck! Var lite inne på att köra ut igen, men stack ändå hem, av med totte, upp med honom på armen, upp och hämta en karta och sen ner och spänna fast han igen, mycket skrik och gnäll då han ville stanna kvar och leka hemma… Väl hos Hulda tog jag en kaffe-paus sen hem och ‘vila upp sig’.

Väl hemma kommer jag på, har inte tagit ett enda kort hela dagen… hmm… Måste bli bättre på det där! Särskilt när brorsönerna är ute i kolle imorgon. Bäst att sätta batterierna på laddning så dom inte ballar ur när jag väl tar mig tid till att fotta.

I varjefall, jag ska (nog) gå och lägga mig nu, blir (nog) med antingen bröllopsklänningen eller körkorts böckerna i famnen och tvn lite tyst på, sen blir det ännu en fin dag i kolle imorgon!

Ps. Fick en riktigt fin mors-dag present, om än lite sen men det var det värt! En liten nyckelring med en digital fotoram i, som man kan ladda upp 70 bilder på och sen låta den visa bilder på nära och kära medan den sitter på nyckelknippan! Hur häftigt som helst! Sen vet jag inte riktigt hur tålig den är, men det får vi utforska!

~ av mimiamelie på juni 5, 2008.

Kommentera

 
