Hemma igen!

Långt om länge, nu är jag hemma igen och har ”tid” för ett inlägg. 😉

Resan var grymt rolig, hade gärna kunnat sätta mig på en sån resa igen, Krakow och Polen var tvetydigt, dels det ”vanliga'” fattiga folket dels turistställena som vi bodde och var mest i. Bodde mitt inne i smeten som sagt, viod saluhallen och huset var från 1500-talet med grymt många trappor i och stora sovsalar och uselfrukost men bra annars och ja…. maten var god men lika ”dyr/billig” som i sverige, men kul att se en annan kultur och nya smaker.

En gigantisk galleria hanns med, ca 2000 affärer  på 4 vån (och då överdriver jag inte!), köpte både rosa slips till jonas och brudskor till mig, mer än nöjd blev jag!

Auschwitz var om än mer hemskt än vad jag trodde, så otroligt ofattbart att människor kan vara så grymma, man blev matt och trött av bara tanken. Denna djupa ondska är svår att klä i ord… Bilder kommer sen när jag fixat till dom och gått igenom dom.

Har tagit det lugnt och hunnit ikapp med skolarbete sen jag kom hem, rätt skönt att vara hemma kan jag säga, har saknat mina två pojkar!

Till nåt annat:

Ska tatuera mig idag! Äntligen, efter 9 månader blir det av, handavtrycket från totte. Har dessutom bestämt mig att sätta den på insidan av vaden istället för utsidan. Bild kommer förhoppningsvis ikväll!

PS. Grattis mita till tösen, ser fram emot bilder på lill-snuttan! 🙂

~ av mimiamelie på maj 27, 2008.

Kommentera

 
