Resedags

Skrev detta nedan igårkväll… blev tydligen inte publicerat… hmm. Internetuppkopplingen är inte vad den borde vara.

Iallafal, väskan packad och är fortfarande undrande till hur jag ska kunna ta med mig hem grejer och sånt… 😉

—————————————————–

Då åker jag imorgon!

Lite lätt resefeber men inget spec, mer att jag ska komma ihåg att ta med mig koden till mitt ID-kort så jag kan verifiera att jag är jag. Första gången jag använder nationellt ID-kort istället för pass och då ska man tydligen vid begäran kunna slå in en kod som ”släpper” en bild och info om mig från kortets chip. Även fast Polen tillhör en utav Schengen-länderna så är dom tydligen rätt så frekventa av passkontroller ändå.

Vi lyfter från Sturup vid 18.30 tiden och beräknas vara framme vid 20 tiden. Därefter väntar en 2½ timme lång bussresa till Krakow från flygplatsen… Dvs vi kommer fram till hostel rynek vid 23-00 tiden och då är det dags att hitta något att äta. Tur att vi inte ska göra något spec på onsdagen, bara träffa guiden och utforska lite själva. Därefter blir det utflykt till Auschwitz, Saltgruva

Min resväska är jag lite undrande över hur jag ska få med mig allt hem om jag ska köpa saker därborta. Hulda tog den stora resväskan till mig, men det är trångt ändå eftersom man ska med sig lakan och dyl själva. Jaja, får rensa lite då…

 Puss på er!

~ av mimiamelie på maj 20, 2008.

Kommentera

 
