Litet inlägg… trodde jag.

Det blir ett litet inlägg idag, ska gå och lägga mig snarast är tanken… skulle gått och lagt mig redan för 1 timme sen.

Har de senaste dagar spenderat tid ute i kolle, såklart mycket tid när det finns möjlighet för det. Har anlagt en ny rabbatt, grävt bort gräs och lagt på ny jord, tagit bort gamla grenar som stör, och även planterat om många växter. Hade planen att jag ska så gräs och lägga plattor till den ”nya” ingången nästa helg, men kom på nu ikväll att jag har tvättstugan mellan 10-14 imorgon, så då blir det inte mycket gjort imorgon. Det värsta blir att flytta pärlhyacinterna, och det är inte lite lökar där finns heller…

Har läst klart Svinalängorna ikväll, riktigt bra! Sett från ett barns ögon, naket och enkelt och brutalt stundvis. Författare är Susanna Alakoski och ni kan läsa om boken här.

Hade efter tandläkaren sist väldigt ont, (kombinerat med ett 4 timmars pass på Tottes golv på natten då han gärna vill hålla handen när han ska somna när han är förkyld). Inget vidare kul, då det inte var karies utan tandsten som skulle bort. Ömt, ömt, ömt, jag har hållt efter mina tänder innan, men jag ska hålla ännu bättre iordning på dom efter detta.

Var en liten sunda förbi stan idag och handlade skjorta till Jonas och det blev en slips oxå, köpte vinrött av bägge två och dessvärre fanns inget rosa. Så vi får leta lite till, och sen får vi se helt enkelt vilken kombination han ska ha på bröllopet, rosa slips med vinröd skjorta eller tvärtom. Kan bli förmkt för tom mig med vinröd slips & dito skjorta.

Skulle bli ett litet inlägg?  😉

Kan inte låta bli, det vet ni. 😀 Kommer fler uppdateringar innan jag reser, sen ska jag faktiskt se om jag får tag på ett internet café nere i Krakow. Live uppdatering för mina nära, kära och obekanta som läser bloggen. 😀

~ av mimiamelie på maj 17, 2008.

Kommentera

 
