Namnändring

Jag syftar inte bara på min egna namnändring som kommer ske den 26 Juli, utan även på denna bloggen. Den har hetat ‘Vår blogg’ länge nu, men det är egentligen bara jag som skriver i den. (och har alltid gjort) Så jag ändrar det till MimiAmelie istället, det är mer… Jag.

Det blir många inlägg ikväll, har för första gången på länge en hel kväll vid datorn då jag inte har något annat som pockar på min direkta uppmärksamhet. Inget bra på tvn, klänningen vill jag inte börja på efter alla bakslag de senaste dagarna, studera kan jag göra, men jag har räknat matte hela dagen plus att jag haft matte prov så jag tycker jag förtjänar lite slö-data-tid.

Har kollat runder på guider på nätet till Krakow, fick som sagt i sista minuten reda på att jag visst då kan följa med på klassresan som går av stapeln nu den 20 Maj. (om en vecka) Vi kommer vara där i 4 dagar, inplanerat är en dagstur i Auschwitz, saltgruvan i Wieliczka och det judiska ghettot ska även det få ett besök av oss. Allt (flygresa tor, mat och logi) är betalt av skolan och det enda jag ska lägga till är kostanden för ändring av namnet på flygbiljetten. Plus fickpengar. Det ska bli så roligt!
Har beställt ett sjuk-kort (vad det nu heter, det från Förskassan) och tagit reda på att går bra med ID-kortet från polisen som pass. Sen är det resten man ska komma ihåg oxå, såsom vad man får packa ner i resväskan och i handbagaget…

Men jag ser fram emot mycket nöje, historia, shopping och upplevelser och trevliga människor!

Öh, vill upp!

Att krypa in och ut ur tältet är roligt!

Kippa gräs, klippa gräs…

Konstapel Karlsson till Er tjänst!
Vart ska ni åka?

 

 

~ av mimiamelie på maj 12, 2008.

Ett svar to “Namnändring”

  1. Vad kommer du att heta efter den 26:e? Carlsson?
    kram

Kommentera

 
