Det räckte inte till…

De blidde ingen cape, tyget räckte inte. 😦 Jag började klippa i sidentyget, grainline och center on fold, allt det hade jag koll på samtidigt som jag meckade med att hålla både katt och totte borta från det 6 meter långa tyget. Fick allt urklippt, 2:a tyget likaså och gav till moderskapet att förstå sig på och sy capen. Men. Tyget fanns det inte tillräckligt av, inte ens att göra en för liten eller en variant av orginalet. Men mönstret ligger kvar här, någon gång ska jag faktiskt försöka mig på den. Klänningen i sig själv går framåt, väntar nu på att det är någon vänlig själ med tålamod som kan ställa upp och nåla ihop överdelen samtidigt som den sitter på mig. Gjorde en liten smärre ridå häromdagen, skulle köpa kort så jag kan göra inbjudningarna, den tryckta texten har jag redan fått hem. Skulle kontrollera att texten var rätt… Det som är absolut viktigast, dvs datumet, var fel! Hade skrivit den 27 ist för den 26 och det är inget som man kan smyga undan med. Så, ett enkelt klipp och datumet var väck, och jag får skriva det för hand helt enkelt. 😉

Dagarna har bara försvunnit, vi har slappat, solat, varit i kolle, umgåtts med vänner och familj, vilat och ja. Haft det riktigt härligt!

Har lagt märke till att Totte verkar tycka  det är riktigt kul med bollar, och älskar att springa runt i kolle med en boll samtidigt och sparka den framför sig. Kan det måntro bli som pappa vill, ett fotbollsproffs av han? Näe… Balettdansör om mamma får välja!

Har lite fler bilder, men de kommer snart! (läs: imorgon måndag)

 

 

~ av mimiamelie på maj 4, 2008.

Ett svar to “Det räckte inte till…”

  1. […] började sy på min bröllopsklänning, och tyget inte räckte till så hulda fick rycka in och köpa mer. Vi fick hem ringarna och efter […]

Kommentera

 
