Kanske dags för Er skull?

Tycker synd om min blogg och er trogna läsare som blivit försummade den senaste tiden, så kanske hög tid att uppdatera vad som hänt?

Min födelsedag blev riktigt bra, trots minimalt med slantar på kontot. Trevliga presenter fick jag oxå, kanske främst det jag fick utav hulda (tyget till min klänning betalade hon) och sen det jag fick av min blivande man. (men det säger jag inte vad det är – ni får fantisera fritt… 😉 )

Totte har hämtat sig riktigt bra, gått ner i vikt så bla revbenen syns på honom, men han hade att ta av så inget jag är orolig över. Lite extra smör på mackan och en extra frukt ska nog göra susen. Hans sår i huvudet läker riktigt fint och jag smörjer så mycket jag kan för att han inte ska få något ärr där.

Vi har ett par lata & lediga dagar framför oss nu, valborg kombinerat med klämdag kommer bli som en liten semester. Planerar att vi ska spendera nästan hela tiden ute i kolle, kanske grilla lite med några bekanta men sen bara ta det lugnt. 🙂

På tal om semester (vet inte om jag skrivit om det här tidigiare, men med tanke på hur dåligt jag uppdaterat så tåls det att upprepas) så vet jag vad jag ska göra i sommar! Den 16-29 Juni ska jag ta mitt körkort med hjälp av en intensivkurs! Det ska bli så sagolikt skönt att få den där lappen, och behöver inte ens betala ett hutlöst pris utan något som jag kan acceptera. Det kommer ta ca 3 veckor innan jag fått lappen (nu ska jag inte vara idiot och svära på att jag har det efter 3 veckor, men förhoppningsvis) och sen har jag och totte 6 veckors ledigt! Det ska bli sååååå underbart! Har inte haft en semester på iallafall 4 år och denna gången kommer jag kunna åka iväg nånstans, utan att vara beroende på att min man kör mig! Får se hur jonas gör med semster, men han har inte speciellt mycket att ta ut eftersom han är nyanaställd… Men det löser vi då!

Bilduppdatering, bildbomb från de senaste veckorna!


Det är härligt när körsbärsträden blommar!

 


Mini tycker också om våren och all utevistelse!



Även kaffet smakar godare ute i kolle!


Här kommer vi ta bort grusgången och rabatterna på sidan för att så gräs och lägga plattor lite längre fram.(mycket för att göra det smidigare att sköta om!)


Äppleträdet knoppar, det brukar ge små och söta äpplen, goda lagom till hösten.


Rhododendron har även börjat brista, rosa fina blommor kommer nu i vårvärmen!


En roller kan lätt bli till en bil, eller vad som som låter ”brumbrum”. (bara att titta på hans min! 😉 )


Med viss motvilja ställde jag upp på denna bilden när vi var i köpenhamn på ströget, märk påsen som var tvungen att visas (i den ligger tyget till klänningen) Jag hade en grym ögoninfektion och kände mig allt utom fotogenisk just då…


Här är då tyget, syns dåligt med det är gammelrosa thaisiden med tunt vitt tyg som ska sys ovanpå.
Så roligt det ska bli att sy det!


Köpte även ett mönster till en cape som ska gå i samma tyg som klänningen.
Så fort vi såg den visste jag att den skulle jag ha! Kommer bli som en rosa dröm. 😉

 


Han kan ett och ett annat nu den lilla sötnosen, bla öppna dörrar… Här har vi varit ohyfsade nog att stänga dörren så inte katten kommer in till in låda. Så, klart man ska öppna för en liten dam i nöd tycker Totte! 🙂 Älskade unge! (titta förbi röran i vard rummet!)

~ av mimiamelie på april 29, 2008.

Ett svar to “Kanske dags för Er skull?”

  1. Hej på er..! 🙂

    Vilka fina bilder..! (som alltid..)

    Å tyget verkar ju jättefint.. det blir nog väldigt bra som bröllopsklänning tror jag.. *tummen upp*

    Hoppas du kämpar på mot rökningen.. jag håller tummarna för dej.. 🙂

    Hälsa pojkarna från mej.. 🙂 *pussåkram*

Kommentera

 
