Åkte mellan stolarna

Äntligen börjar mitt tålamod och mitt liv komma tillbaka. Har de senaste dagarna gått som i en bubbla pga stress, minimal sömn och annat, men nu börjar jag hitta tillbaka igen. Totte har fått återgå till dagis (igen) och nu har han varit klumpfri i ögonen i ett dygn, så även jag, så banne mig om det kommer tillbaka. Men jag kommer traggla med ögondropparna tills de tar slut, bara för att eliminera de sista resterna utav infektionen.

Fick väl (?) ett provsvar nu i tisdess, hade som sagt hamnat mellan två stolar när det gällde vem ansvaret låg på, så hade inte jag ringt hade jag aldrig fått reda på det. Känns juh bra. *mutter* Innan jag ens kom till rätt person tog en evighet och sen det enda hon ”kunde” säga var att det var borttaget. Menar du inte! Visste väl jag redan när jag åkte hem från Op… Men mer utförlig info får jag inte på 2 veckor (om inte mer) eftersom min ordinarie läkare har gått på påpasslig semester i 2 veckor och då tolkar jag det som att det inte är så värst bråttom. Skönt det.

Mönstret till min klänning kom idag, och ja… kan jag ha tagit mig vatten över huvudet? Klänningen består av ca 8 delar och det borde inte vara så svårt tycker jag, mest klura ut vad dom menar med sin knapphändiga beskrivning på engelska. Men ska efter ett råd jag fick, sy upp den i typ lakansväv först för att se så det är en klänning jag kan tänka mig, och sen lägga pengarna på tyget. Men kan säga att det är tur att jag har min ömma moder hulda som säkerligen kommer få hjälpa mig ett antal ggr. 😉

Då blir man 24 imorgon… Ska passa på och unna oss lite god middag, och tårta på kalaset på lördag, sen räcker inte pengarna till något mer, så presenten får jag snällt vänta på till efter löning. Gör samma, det handlar inte om saker längre, utan om maten. *mohaha*

Det har nu gått 3½ vecka sen mitt rökstopp och har faktiskt hållt mig hela tiden, något jag inte trodde faktiskt. Är så otroligt sugen just nu då förkylningen drar sig tillbaka och det kanske tom kan smaka ”gott” med en cigg i solen… Men Nej! Så dum är jag inte. Förhoppningsvis. *harkel*

Men som någon vis person sa: ”Bara för att du får ett bakslag betyder inte att hela slaget är förlorat!”

Stämmer mycket bra. Men jag ska ändån stå emot. 😉

Jag ser fram emot helgen, fint väder ska det bli, ut och köra med brodern hade jag tänkt, god tårta (funderar på choklad-hallon-jordgubb-glasyr tårta) och förhoppningsvis trevliga människor. (hoppas även på mer sömn!)

Puss på Er!

~ av mimiamelie på april 17, 2008.

Kommentera

 
