Jag fick en prövning

Änsålänge går mitt icke-rökande riktigt bra, även fast jag fick ett eld-prov igår. Vi var och käkade, jag gick och shoppade lite och vi tittade på Stephen Lynch, en hel mysig dag! Dock medan jag gick och shoppade så förlorade jag min klack på skon, så där jag gick jag som ett annat fyllo, humöret var på botten, plåstret hjälpte föga och jag försökte se ‘världsvan’ ut. Då var det riktigt nära att jag ställde mig och skrika att jag ville ha en cigg, bara sätta sig ner och tycka synd om sig själv.  Tur att det hade varit löning, för jag pep in i en skoaffär och fick tag på ett par snygga mocca-stövlar som jag inte ens provade innan jag köpte dom. Tur det kanske, för hade jag provat dom hade jag inte köpt dom, men nu visade de sig vara extremt snygga. (Särskilt när man jämför mina gamla stövlar utan klack) Och mitt röksug dämpades av ett sko-inköp, kanske inte ska praktiseras varenda gång jag är sugen?

God middag, många skratt, röksug som jag motstog, liten runda på Harrys innan det var dags att hasta vidare till Slagthuset (eller The Slaughterhouse som Mr Lynch själv sa).

Showen var suverän, det var fullsatt och många (inkl mig) sjöng med i de ‘gamla’ låtarna. Han prövade lite nya låtar som faktiskt var helt okej, bl.a. AIDS-song, och han var lite lätt konfunderad över våra nödutgång-skyltar, han tyckte det så ut som en gubbe som sprang ner till källaren för att hämta en present. Fick även en ny favorit, ‘Dirty Sanches’ och ‘Satan’. Några tomtar fanns där såklart, men han plattde till några av dom rätt snabbt så dom blev tysta. Han drog över tiden med 20 min, så nästan 2 timmar satt vi där och blev underhållna.

Summa summarum, en bra dag att sluta röka på, för jag hade annat att tänka på. (förutom vissa prövningar) Bilder och videoklipp kommer senare ikväll, det blev rätt mycket trots förbudet att fotografera. *hmmm*

——————————————————————————-

Idag blir det ev en runda ner till stan för att lämna in stövlarna som gick sönder, lite vardags saker såsom städa och röja, lite plugg och en runda ut i snön. Hade tanke på att sticka ut till kolle, men vad kan man egentligen göra där nu?? (snö och någon plusgrad)

Sen har jag en liten mini som prövar mitt tålamod samtidigt som jag skrattar gott åt han ibland, tur är väl det. 😉

 Puss på Er!

~ av mimiamelie på mars 26, 2008.

Kommentera

 
