Påsken i korthet

Mycket god mat, många glada skratt och två trötta personer. Nämligen jag och Totte. Han vaknade redan vid halv 5 – kvart i 5 på morgonen och vägrade somna om. Dvs vi gick upp och han sov lite på fm, men då skulle jag fixa tårta och myrstack hos Hulda. Jag fick snott åt mig iaf 30 min, alltid nåt. Men sen däckade jag på soffan vid 19.30 tiden och vaknade vid 8 imorse med ett vagt minne av att jag gått in och lagt mig i sängen vid 1 tiden… Men skönt utvilad är jag!

Idag har vi varit en runda i kolle och fikat och spånat på vad som behövs göras där i vår/sommar, och även tittat på grannens lilla schäfer/labrador valp som var alldeles bedårande söt! Vi ska ut sen igen till Malins koloni, för att hälsa på dom och sen vad dom har hittat på där ute. (Om dom är kvar när vi kommer dit)
                                     

pict0777.jpg
I brist på en kvast till blåkulla tog Totte fram
dammsugaren och såg ut som en ”riktig husmor”
med förkläde och fräknar på kinderna!
(förlegat uttryck – jag vet)
                                     
                                    
pict0786.jpg
Fina påskfärger i blommorna!
                                  
                                                            
~ av mimiamelie på mars 23, 2008.

Kommentera

 
