Borde och Måste är tråkigt

Har fastnat framför datorn (igen) medan Totte är på dagis och jag ‘borde’ röja upp och ‘måste’ diska. Dumma ord det där. Har huvudvärk (då ‘borde’ jag def inte sitta framför datorn), vi har alla tre sovit dåligt inatt pga Totte hade magknip och ville inte somna om trots idoga försök till mag-massage, vatten/mjölk/välling tills hela ungen kluckade av all vätska. För att spä på det har jag fått någon sorts sendrag i vänster axel/nacken, och det gör ont så det går uppåt och jag får ännu mer huvudvärk. (Igen; ‘borde’ då inte alls sitta vid datorn!) Måste ringa barnkliniken då vi har en remiss som ligger och väntar på att göra pricktest på Totte, Måste ringa Försäkringskassan för att förklara varför jag är berättigad föräldrapenning fre-sön (går i skolan mån-tors), Måste sätta in räkningar i pärmen som är överfylld och därav Borde jag rensa ut gammalt ur pärmen f.ö. Måste rensa garderoben för det har kommit någon sorts flygfän där inne bland kläderna (har ännu inte lyckats identifiera dom) så dom inte förstör kläderna ifall att det är Pälsängrar.

Dom borde och måsten som jag känner för just nu; sova, titta på tv i lugn och ro, ut och påta i kolle, läsa en bok, sy nåt roligt. (dock avsaknaden av tyg gör att det inte är möjligt för det sista ‘borde’)

Tror ni jag kan hinna allt på en timme innan jag hämtar Totte från dagis??

Äh, jag strejkar lite. Skönast så. 😉

~ av mimiamelie på mars 13, 2008.

Kommentera

 
