Rabarber någon?

Har haft en skön helg, lagom lugn och inte alltför mycket som har hänt, passar perfekt till min sinnesstämning för tillfället. Lite mystid med Totte och sambon, lite tid ute i kolle där jag påtade lite i trädgården och besök hos min bror igår. Allt gick bra i fredess, nu är det bara kuveret kvar som ska komma…

I lördags var det absolut underbart vårväder (+8 grader och sol med lite ljumma vindar) och jag och Totte var vakna ganska tidigat och klara ganska tidigt. Vi satte på oss kläder och cyklade ut till kolle, då vi eg skulle ut och hälsat på en vännina i hennes nya koloni men som jobbade dessvärre, så det blev en sväng till min gamla dagmamma, och sen vidare till ”vår” kolle och rens i rabatterna och lite undanplock efter stormarna på den senaste tiden. Och till min förvåning, rabarberna är på god väg upp! Nog för att dom brukar vara tidiga, men med blast och allt!?

                                                  

pict0662.jpg
Rabarber någon?

                                                              

Vi hade det hur mysigt som helst därute, fram tills att putte blev för trött och vi var tvungna att cykla hem. Dessvärre missade vi vänninans koloni, men det får vi ta en annan gång, vi var sååå trötta! Var ute totalt 5-6 timmar, vi hade jobbat bra! (och vi sov gott också!) På kvällen märkte jag hur jag hade fått färg i ansiktet så nu kan man ana små fräknar. 🙂

Retro-vagnen är såld som sagt och köparen är väldigt nöjd med vagnen! Otroligt skönt att den klarade sig oskadd upp, jag virade in den rätt så ordentligt när jag skulle skicka den via posten… Under är att hon kom in i förpackningen och kunde få ihop den. 😉 Har försökt kolla upp hur det går med min nya vagn och när jag kan få den, och har jag otur så dröjer det ca 3 veckor till, om inte mer, dvs jag ligger hårt på den EL jag har kvar sålänge, så vi har en vagn iaf. Men det ska bli kul med en ny vagn!

Gjorde matteprov i torsdags, i MaA, och vi redogjorde för ekvationer. Ingen större fara, det är faktiskt riktigt kul med ekvationer när man fattar det. 😉 MEN, nu väntar dessvärre MaB provet på torsdag, och där har jag noll koll känns det som. Polynomer har jag någorlunda koll på, men konjugatmetoden, andragradsfunktioner och dyl svåra ord är grekiskan för mig… Har inte råd att göra dåligt ifrån mig på ett prov till, men jag får göra det bästa jag kan utav det.

                                    

pict0617.jpg
Utav resterna från kartongen till vagnen som
jag skulle skicka gjorde jag ett litet hus till Totte…

                                                            

 pict0628.jpg
Det var kul att krypa igenom till en början och leka lite tittut…

                                                

pict0636.jpg
Och det slutade med att han skulle ”krossa” huset och
köra över det med hjälp av sin älskade bil.
(märk den lilla tungan som är ute, den ‘styr’ han med för den är alltid ute)

                                                    

pict0638.jpg
”Vadå mamma? Jag gjorde iiinget!”
Älskade lille fis. 🙂 Jag hade kul när jag gjorde huset iaf, alltid nåt. 😉
                                                      

Måste berätta att han är artig vår lille påg. Går och tar i hand, bockar och bugar och allt som hör till. 😉 Sen har han även utökat ordförrådet till boll, som uttalas som ”boo”, bilar och bollar är det som gäller. (ibland även pinnar) Så vi har fått en tvättäkta ‘påg’? Får slänga in några dockor och se hur han reagerar. 😀

Vi har även bestämt datum till bröllopet. 🙂 30 Maj 2009 blir det av, har börjat spåna på klänning som jag kommer göra själv och lite restauranger och ställen som vi kan tänka oss gifta oss på, eftersom vi gör det borgeligt så är man lite mer flexibla. 🙂 Så nu är det i full gång. ohhhh! 😀

~ av mimiamelie på mars 10, 2008.

Ett svar to “Rabarber någon?”

  1. rabarber! hur avis blir inte jag då! här har vi haft en mindre snöstorm i helgen och har mer snö än på hela vintern *suck*

Kommentera

 
