Ja, Varför inte?

Hade en underbar dag igår, fram till efm. Hade haft matte i skolan som gick bra, ner i stan och köra på körskolan, det var kul. Solen strålade och jag kände mig uppåt och laddad inför helgen.

Men vips, ett tjockt kuvert från Region Skåne ändrade på det. Med ens är jag tråkig, glåmig, och är inte alls sugen på att hålla i en fest på lördag. Tjocka kuvert är aldrig bra.

Med ens kommer frågan upp, varför? Varför jag? Jag är ung, jag har hälsan med mig förutom detta nu. Det känns orättvist ibland, vi har gått igenom så mycket, varför mer? Vad är härnäst liksom? Och varför skulle det inte vara det? Jag vet att det finns dom som har det värre, men det finns där alltid. Så det kan man inte tänka på alltid, det slutar väl med att man stångar sig blodig mot en vägg just bara för att det finns dom som har det värre.

Nu får man bara hoppas att det inte är det värsta tänkbara, efter operationen så kommer jag få vänta ytterligare några veckor innan dom tar beslut vad som ska göras härnäst. *suck* Ännu mer väntan.

Blir så trött på det!!!

”When life laughs you in your face – laugh back.” Typ, känns det som ibland.

~ av mimiamelie på februari 29, 2008.

Ett svar to “Ja, Varför inte?”

  1. *kramar om*

Kommentera

 
