Spindeln på huvudet 2

Det kan ta sin tid att få svar ibland. Just nu väntar jag på ett svar – som kanske inte är avgörande – men som ändån är viktigt. Man vet vissa saker, misstankar, vissa indikationer men man är inte riktigt säker ändå.

Och visst är man nervös, går som på nålar, och oroar sig. Man kan säga ”vad lönar det sig att gå och oroa sig” och ”det som händer det händer”. Men för mig är det mkt att kunna förbereda mig, att kunna tänka, ”Tänk om?”.

Jag lär mig väldigt mycket om mig själv, att jag behöver tid ibland, hur jag agerar under press både mot mig själv och mot andra. När jag är stressad agerar jag på ett destruktivt och kritiskt sätt mot andra. Mot mig själv så ömkar jag mig mest, ibland är det befogat ibland inte.

Att sen kunna ta steget vidare, att säga ”Jag klarade det” eller ”Vi klarade det”. Det är det som är meningen.

Men att det ska ta en sån tid innan man får svaret.

~ av mimiamelie på februari 12, 2008.

Ett svar to “Spindeln på huvudet 2”

  1. […] nervösa väntan på provsvar tog slut och jag blev opererad i mars, men innan dess hann jag med att fria till Jonas på hans […]

Kommentera

 
