Trångsynta människor?

Var på klass fest igår och hade så kul! Visst, vissa folk är märkliga men i vår lilla ”grupp” så hade vi skitkul!

Den stora snackisen var såklart handgranaten och beskutningen igår. Det var tom dom som påstog sig veta vem det var. (tjuvlyssnade) Det är då jag blir nyfiken, polisen verkar inte ha en aning om vem dom ska leta efter, hur kommer det sig att man inte tipsar dom anonymt? Eller är den undre världen så hårt bevakad att man inte känner sig säker ens vid ett anonymt tips?

Brottsligheten har (som nog de flesta vet) eskalerat till enorma portioner här i staden. Rånen har dubblats och än så länge så har det bara gått 1 månad av året…

Många har sina åsikter om vem som har gjort allt, vem som är ansvarig men jag får spel när man antar och drar alla över en kam.

Åkte taxi hem igår och släppte av en kompis på vägen. Väl ensamma i bilen så börjar chauffören (medelålders man) prata lite, ni vet, det där ytliga, snabba måste-prata-under-tiden-som-är-kvar-utav-taxiresan snacket. Och han visste minsann vem det är som är ansvarig.
Dom dära svartingarna.
Fick bita mig i tungan, ingen höjdare att börja bråka med honom under den minuten som var kvar.
Jag har inget emot dom, men det är dom som gjort allt. Dom borde åka hem igen.
Gah! Hade lust att slänga fram mitt citat (ångrar att jag inte gjorde det).

”Jag vill flytta till ett land där de inte tar emot invandrare!”

Bäh, vissa blir man trött på. Ytligt, ytligt, ytligt. Trångsynt. Det finns orsaker som vissa inte förstår. Jag drar inte människor över en kam, utan jag dömer dom efter person. Inte nationalitet. Förr var jag nitisk, alla som hade sina åsikter blev utfrågade av mig. Nu orkar jag inte längre. Jag har accepterat att jag inte kan förändra världen men jag kan stå för en moral som jag är stolt över och förhoppningsvis förmedla till min familj, mina vänner och min son.

~ av mimiamelie på februari 2, 2008.

Kommentera

 
