Silver-pill

Fick en förfrågan om mina smycken som jag gör med silvertråd innan i helgen, och tänkte lägga ut endast en bråkdel av det jag har gjort på bloggen. Efter ett uppehåll på ca 1 ½ år så har jag kommit igång på riktigt igen.

pict0234.jpg
Ett armband jag har gjort, dock lite ”kladdigt” vid länkarna.
Här har jag använt tjockare (0,8 mm) silvertråd
till stommen och tunnare (0,4 mm) till  ytterlagret.
Gissningsvis har jag lagt ner ca 7-8 timmar på det.. men är inte nöjd ändå!

pict0239.jpg
Här är ännu ett armband. Samma princip som det förra men här
har jag pälor infattat i mönstret plus att det är tunnare och styvare.
Ca 4 timmar tog det.

 

pict0245.jpg
Örhängen. Även dessa med tjockjare inuti och tunnare utanpå
med gula pärlor i mönstret. Dock blev dom olika stora…
Ca 5 timmar för båda två.

  

pict0248.jpg
Örhängen med avlånga pärlor i svart och vitt.
Dessa gjorde jag för en spec fest då jag endast skulle
vara klädd i svart/vitt och behövde matchande örhängen.
Ca 5-6 timmar för båda.
 

 

pict0290.jpg
Ett halsband jag gjorde när jag var gravid.
Tyckte om halsband som föll naturligt ner på
magen då den började synas, och gjorde ett med länkar.
Tog ca 3 timmar.

 

~ av mimiamelie på januari 28, 2008.

Kommentera

 
