Knäppgökar och myrstackar

  En liten summering av julen 2007: Mkt god mat, (främst sillbordet och allt som tillhör det!) inte mkt godis (superbra!), mkt lax (bra i vissa mängder?), trevligt som bara den med trevligt folk, fina presenter som uppskattas högt, och ja… vi lever och mår bra allihopa. Julkänslan innfann sig aldrig riktigt hos mig iår, kanske delvis då man har blivit ”vuxen” och stressar mkt, mycket saker som ska fixas innan man går på ledighet osv. Jag som annars är barnsligt förtjust i julen har alltsom oftast den där pirrande känslan av julen, och jag vill inte förlora den! Så nästa år blir det ett löfte om att ta vara på den månaden jag har med julen (främst då totte också kan hjälpa till med julyssel!) så känslan infinner sig!
   Vi hade en liten disskusion med brorsönerna kring julbordet om huruvida tomten finns eller inte, då V-7år utbrister att det minsann bara är folk som klär ut sig! (denna killen är klarsynt, han genomskådade mig när jag var tomte vid 3 års ålder) V-4år höll väl med brorsan men menade det nog inte riktigt. Väl när tomten kom sprang alla barnen ut för att öppna (V, V & Totte). V-7år kom tillbaka först och sa bara en sak: ”Knäppgök!”. ”Vad sa du?” frågade jag (satt bakom kameran). ”Nån som har klätt ut sig till tomten, vilken knäppgök!” Jaha. 😉 Kan inte säga mer, medan V-4år köpte det rakt av och Totte brydde sig inte nämnvärt, han hittade ett snöre på ett utav sina paket sen var han förlorad. Inget vidare intresse av att öppna julklappar, jag och jonas tog endel och vissa saker tog vi hem igen fortf inslaget. (dock när han fick den sista klappen efter 2 dagar hade han fått kläm på att pappret skulle bort!)
   Sen måste jag slå ett slag för myrstacken, så underbart ljuvligt gott! Jag har ätit den 3 dagar i rad och skulle utan problem kunna slänga i mig en halv till! (philadelfiaost, grädde, rödlök och stenbitsrom för den som är intresserad) 

pict0033.jpg
Lite lätt distraherad från julbordet av Kalle Anka

   Granen har redan åkt ut, likaså resten av julen… Har en stjärna kvar i sovrummet, annars är det rensat i lghten. Eftersom granen var så stor som den var så åkte den pga platsbrist, den svalde ju halva vardagsrummet! Men en eloge till Totte som inte rörde den en enda gång, han var på den 1 gång, men eftersom den stacks så var det ingen höjdare!)
   Fina julklappar blev det också, pärlhalsband med örhänge, örhänge fr hulda, helt set med smycken från kusinen, snygga och sexiga underkläder från min älskade man, en microvågsugn fr hulda (som dock blev bytt till en riktigt fin och ordentlig kaffebryggare med inbyggd termos(tack hulda!)) och sambon fick mp3-spelare, morgonrock (som används flitigt), en bok, chokladlåda (haha!) och totte fick pussel, legoklossar, byggklossar i trä, dvd-filmer, kläder, flygplan fr fisher price, mer klossar, pengar, en muminryggsäck, lastbil, ja… listan är hur lång som helst. (Gissar på att vi varit snälla i år!) 😀

pict00891.jpg
Totte och Pappa hälsar på tomten

   Laptopen är återigen rensad från bilder o dyl, imorgon åker den in på sin andra omgång av reparation. Hoppas på att det inte blir en tredje gången gillt! (för då blir det ett hävt köp och pengarna i handen tack!)

pict0041.jpg
Sista julbilden för i år!

   På onsdag åker jonas t gbg, ska döma innebandy i gothia cup medan jag och totte ska ta död på de sista dagars ledighet. 🙂 Vi kommer sakna honom, mest jag på kvällarna!

Tills vi ses igen!

~ av mimiamelie på december 28, 2007.

Kommentera

 
