Oj oj oj oj

Matteprovet gick inte lysande. *suck* Men hade ett samtal med läraren där han sa att änsålänge har jag väldigt höga omdöme (eftersom dom inte får ge betyg) och att om jag får en dipp nu ska jag inte oroa mig nåt speciellt eftersom han inte baserar omdömet på det som skrivs på provet. Skönt. Jag hade inte direkt optimala förutsättningar direkt, försov mig och vaknade 8, jag börjar halv 9 och totte ska vara på dagis vid 8. Så den där extra genomgången jag vill ha på alla formler fick jag inte. Sannolikhetsläran hade jag inga problem med, den sitter bra eftersom jag har lätt för den. Så iaf 50% rätt har jag, alltid nåt. 😉

Totte går allt mer nu, oftast tar han elvispen ut på en promenad och upprepar samtidigt det ordet han tycker är superkul just nu… ”ojojojoj”. Trillar han omkull så reser han sig och säger ”ojojojojojoj” i ett. 🙂 Nåt roligt nytt ljud han har upptäckt, då ska det malas sönder. Han var ute efter vår fruktskål som vi har ståendes här med clementiner och jag hittade därefter en mosad clemmis bland hans kläder i byrån, en i hans säng (nattsnacks ni vet) och en intryckt i soffan. Han tycker om att fiska upp en frukt eller två, pröva bita i dom och sen promenera runt med dom. Som ni märker så är det en helt ny värld som öppnat sig för honom, och det värmer så oerhört i hjärtat!

Jullovet har börjat, Jonas jobbar sista dagen på jobbet idag sen börjar han på nytt jobb den 7e januari. Så vi är långlediga allihopa, även fast vi har endel intryckt i schemat. Imorgon ska vi till min mormor som fyllt 81 och äta middag, köpa gran och klä julgranen. Söndag får vi fint besök från sthlm, my kommer förbi och hälsar på ska bli väldigt trevligt. 🙂 På kvällen ska vi till mamma för den traditionella skinkmackan framför den nyklädda granen. Måndag kommer vi fira hos mamma, tisdag blir det 2:a julafton hos svärmor och onsdag ska vi nog ta det lugnt och smälta all god mat. 🙂 Sen kommer nyår och jonas sticker till gbg den 3e och däremellan ska vi helst en sväng till IKEA, lämna in laptopen igen för reparation och jisses… det var endel vi skulle göra ändån. 😉

Totte på promenad. 🙂 Lite mörk eftersom vi inte har ljus på kameran, men ni ser nog det väsentliga.(märk mixern som ligger på golvet i vard. rummet, Totte som har dragit fram!;) )

pict01161.jpg
Närbild av kaktus… varför vet jag inte. 😉

 

pict0087.jpg
Den ”lille” söte som börjar bli stor.

Om jag inte skriver innan jul,

God Jul på Er! 

~ av mimiamelie på december 21, 2007.

Kommentera

 
