Oups, I did it again?

Tror ni inte att jag lyckas med konststycket att misslycka bleka håret för en femtielfte gång? Att jag aldrig lär mig…
Fick ett infall i fredags och ville bli blond igen, det bruna var bara dassigt och grått, blondt kan man iaf få lite lyster ur. Köpte blekning, färgning och fick hulda till att hjälpa till. Blekningen först (har väl lärt mig nåt! 😉 ) tog inte alls eller väldigt snedvridet och blev orange/gul/brun om varannat. Tänkte då att jag låter färgningen (eftersom det finns lite blekning i den oxå) sitta i liiiite längre. Mhm. Så bra blev det, gick med svansen mellan benen till min frisör idag och bad om en tid snarast. Han visste inte riktigt hur vi skulle göra det (eftersom jag har fått en brun rand längs med mittbenan) men han lovade att det skulle bli bättre än vad det var nu iaf. *ler snett* Bara jag inte ser ut såhär till julafton är jag nöjd. Tid till nästa onsdag kl 16!

Annars är det väl bra, har mått kymigt efter något jag ätit och haft riktigt ont i magen hela söndagen och natten mellan söndag/måndag. Dvs idag har det gått åt att vila vila vila och lite annat när jag fick styrkan tillbaka och kunde äta lite. (skönt att det inte va muloklövsjuka… *hrm* magsjuka)

Blev ingen julskyltning dessvärre, jonas var ivg och dömde, jag satt och räknade matte och sen fick jag ont i magen… Tur att Totte inte är så medveten om det än, för då hade jag fått dåligt samvete. (eftersom jag själv älskar jul och julskyltningar) Stjärnorna är på plats iaf, här är någorlunda städat (utom fönsterna då) en tomte framsatt och inplanerad bak-helg med svärmor och svägerska nästa helg. Så lite jul är det på frammarsch! 🙂 (hade gjort kransen oxå om jag bara hade hittat en försäljare av lingon/boxbom-ris)

 

pict0039.jpg
Före

 

pict0044.jpg
Efter….

pict0052.jpg
Pågen börjar bli lik sin far på ögonen mer och mer… charm-ögon!
(sen börjar han bli riktigt långhårig, men jag vill inte klippa de fina tussarna!)

 

 

~ av mimiamelie på december 3, 2007.

Kommentera

 
