Lite lätt körd?

Det känner jag mig just nu… Har matteprov imorgon och försökt plugga till det nu de senaste kvällarna. Det är något otroligt många begrepp man ska känna till, Delen/Det Hela, Gamla/Nya, Nya/Gamla, KPI och skit och mög… Men om det inte sitter i ryggmärgen på vilket man använder till vad, hur f-n ska man sortera ut allt? Jag kan ju komma fram till ett tal men om det är rätt eller inte får vi se först när läraren har dissekerat pappret med den röda pennan.

Tanken slår mig, hade jag kunnat göra mer? Plugga mer? Svar nej… När det har varit någorlunda studiero så har böckerna kommit fram, och jag har passat på att ”stressa i mig” lite matte.

Bävar redan inför de kommande 2 veckorna, då jag har Inlämningsuppgift (hemprov) i MaB + Prov kap 1&2 i MaB veckan efter…

Något att se framemot: Vi ska till Falkenberg på fredag, bara jag och Jonas. Vi kommer ta in på Pallas Hotel och äta middag på Gustaf Bratt, bada lite i bubbelpoolen, äta frukostbuffé och sen Gekås på lördag för jul-inköp. Totte kommer bli bortskämd helgen igenom, först med Farmor och Faster sen med Mormor på lördag. 🙂 Har sett fram emot detta i ca *hrm* några månader, så det ska bli såååå mysigt!

~ av mimiamelie på november 20, 2007.

Kommentera

 
