Kul!

Godmorgon! (har varit uppe sen 05.30) Totte lever rövare bakom mig just nu, som tur är hör jag att grannen under redan är vakna så jag låter han tumla runder och härja. Vid halv sex kom pappa hem från utekväll och då vaknade totte oxå antagligen.. Gjorde några fruktlösa försök att tuta i han välling så att han skulle somna om, men icke! Får se det positivt, han kommer stupa i säng om nån timme igen, och då ska denna oxå sova!

Var på ”klass-fest” i fredags, så mycket klassfest det nu blev. Från början va vi ca 20-25 pers, och en efter en så droppade folk av av olika anledningar, så tillslut blev vi 12-13 st inklusive oss fem som fixade festen. Men vi hade verkligen skitkul… Nivån blev lagd rätt tidigt, dvs ingen hög nivå 😉 men oj vad kul vi hade! Blev knappt rund under fötterna (medans andra var på den övregränsen) på förfesten, men när vi väl kom ut på krogen och började dansa på allvar så kände jag av lite. (eller var det ruschen jag fick efter allt dansande?) Det var länge sen jag dansade så mkt, och fick den känslan att bara just då, här och nu gäller och man har riktigt roligt just då. (men har fortf ont i fötterna!) Och alla var med på det, vi var väl en ”kärntrupp” på ca 6-7 pers som höll ihop, lika roliga allihop. Ska bli intressant att träffa dom på måndag, se vad dom andra tyckte. 😉

 (avbrott pga totte som smet in i sovrummet och länsade mitt sängbord)

 Fick tom pröva på att dansa riktigt lite tidigare på kvällen, nämligen bugg. Riktigt kul va det, ca 3 år sen jag dansade sist. Men stegen satt i! 😀 Försökte kolla upp om det går nån kurs, eller nåt tillfälle som man kan dansa här i närheten, men det verkar inte som det… Synd, för det uppslukar hela mig! (låter som om jag har blivit häll-örad, religös eller frälst på nåt sätt)

 Annars är det fint, tänkte mig att jag skulle fika med mamma, plugga och försöka göra nån sorts städryck här hemma. (vi får se hur det blir med städningen)

 (avbrott pga totte som upprepat slår huvudet i databordet)

Känns som om att jag ska avsluta här…

 

100_2731.JPG
Bara en väska duger bra som leksak….

 

100_2681.JPG
Så även ett treo-rör eller en pillerburk med ris i.
En höjdare tycker totte!

 

~ av mimiamelie på september 30, 2007.

Ett svar to “Kul!”

  1. Han e ju så fin er Totte! 🙂

    (vet du Adrian störtälskar oxå berocarör.. fast vi har mungbönor i vårt *S*)

    Stora, goa fina killen!!
    Mammans väska e skoj.. Tror han vill ärva den! 😉

    Tiden har gått fort detta första år.
    E glad att jag har fått lov att följa Totte så här långt & hoppas på en fortsättning!

    E roligt nu, dom börjar bli mer självgående på ngt sätt.. Ialla fall om dom e utsövda, mätta & torra! 😀

    E skoj att se dom leka, dom e så fantasirika nu… Hittar på skojigt av enkla ting som väskor, vispar eller vad det nu må vara!

    Dom utvecklas så snabbt!

    Kramar

Kommentera

 
