Bildvisning

Blir bara en liten (?) bildvisning idag, orkar inte skriva nåt spec.

Men tänkte iaf berätta en liten historia som utspelade sig förra helgen då jag var på stan utan Totte.
Skulle ta bussen och stiger på vid hållplatsen, 3 st före och lämnar fram en 20 kronors sedel. (ska då få 8 kr tillbaka eftersom jag åker på vuxen). Chauffören trycker då ut en biljett som är halv (barn) och ger mig 14 kronor tillbaka.
-Anä, säger jag. Jag är faktiskt 23, så jag åker på hel biljett. (ärlig som man är, och blev lite snopen av att han tyckte jag såg ut som under 16.) *hrm*
-Jaha, du såg så ung ut! sa han. Fick rätt biljett, åkte till stan, gjorde mina ärenden och skulle sen ta bussen hem igen.
Lämnar fram en till 20-sedel och samma sak händer!
-Nä, du är den andra idag som tror att jag är under 16, jag är faktiskt 23! sa jag trumpet till chauffören. -Men du ser ju ung ut! (tycker då själv att 23 är inte gammalt!) När jag kom hem kollade jag mina kläder, var det nåt spec som gjorde att jag såg ut som en nionde-klassare!? Nä, hade vanliga kläder, tröja och jeans… Jaja, summan är att jag nog blev lite fundersam eftersom jag ofta får höra att jag ser ut som 30!

 

 100_2550.jpg
Hjälper mormor klippa gräset i kolonin…

 

100_2591.jpg
Lite stor kanske?
Beställde fel strl, 86/92, men var bara tvungen att prova. 🙂

100_2612.jpg
En sen höstkväll bestämde jag att vi skulle ut o gunga på gården…
sagt o gjort, det var jätte-skoj enligt Totte!

100_0391.jpg100_2601.jpg
En sisådär 10 månader emellan.
På första kortet är han 2 veckor och vi är väg hem från sjukhuset,
på det andra så är han mer än 10 månader och sista gången han sitter i den.
(var tvungen att prova innan den åkte ner i källaren!)

100_2648.jpg
En sidenrock från thailand som han fick utav en arbetskamrat till mig.
Urfin är han i den! Tack Ann-marie!

bild-075.jpg
Hittade denna i bilden i kamerans internminne för 1 vecka sen.
Två stycken som trängs om värme och kärlek.
Här är han ca 3 veckor gammal, vi har varit hemma i 1 vecka drygt.
Mysigt värre!

100_2626.jpg100_2666.jpg
Och så har mamma övergått från blondt till brunt. Till priset av…

 

100_2627.jpg
…detta! Dum nog som man är så andvänds inte handskarna
(har gått att tvätta bort förr) så resultatet blev 3 dagars bruna händer.

100_2643.jpg
Vattenflaska och favvo-elefant… Gott!

100_2631.jpg
Ute i kolonin igen och granskar pappas veranda-bygge!

100_2667.jpg
Sen eftermiddag ute på gården. Skönt!

 

Lev Väl!

~ av mimiamelie på september 18, 2007.

Kommentera

 
