Skol-nerver tro?

Snabb uppdate:

 Börjar skolan imorgon och är lite nervös. Känns som en evighet sen jag satt vid skolbänken, men det är det kanske inte. Tog studenten -03 och har gått 1 år vid östra grevie folkhögskola sen dess, men där var det praktiskt, dvs keramik/glas, och det var inte många timmar man ”satt och skrev”.

 Håller även på att inskola Totte, men kan inte lämna han där än, så det får bli att han hänger med på uppropet imorgon, och det ska nog gå bra. kommer ladda med favorit-elefanten, vattenflaskan och skallran som han älskar så jag kan kanske höra nåt. 😉 Ang Totte så har han börjat visa humör. Ordentligt! Om det är nåt som är ‘ajaj’ så blir han vansinnig! Även om jag leder bort uppmärksamheten så fortsätter han skrika och gorma… Så nu är han inte ‘bebis’ längre, utan börjar sakta gå över till ‘barn’, men det är härligt det med! Vi har även inhandlat cykelhjälm och barnsadel till cykeln, så nu är det Totte och mamma som cyklar på morgnarna till dagis! 🙂 Bild kommer senare…

 Vår förväntansfulla helg blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. 1a festen var trevlig och lyckad, men på natten var det mindre lyckat. Dock slutade det hela bra. (hade kunnat gå –väldigt– illa, blev ca 10 timmar på akuten) Avbokade den 2a festen pga väldigt lite sömn och ingen ork till fulla männsikor (däribland mig själv inräknat) och ville bara ha hem min son. Men endel folk är märkliga… ingen nämnd, ingen glömd. Dom drar det över ett-tu-tre och sätter en stämpel på en. Men, men, nu vet jag var jag har dom, och hur mkt dom bryr sig /inte bryr sig. Då gör jag det tillbaka.

 Tiden framöver blir som ett väg-gupp, men jag har goda förhoppningar om att allt kommer lösa sig till det bästa, för alla.

Älskar er!! 

(Förövrigt, det har inte blivit nån tatuering än, killen var sjuk och dom som fanns i affären ”hade inte hunnit” ringa och avboka till mig. Där gick en hel dag som jag hade kunnat göra annat på! Dålig stil! Aja, skulle handla kläder på kvällen iaf. Lite strul med skjuts men jag trugade fram det och 5 min efter att jag hade kommit ringer försäljaren och avbokar! Så det var bara att fixa skjuts tillbaka… *sur* Förra veckan blev inte alls som jag hade tänkt mig, om inte annat har jag blivit mer trött!)

~ av mimiamelie på augusti 21, 2007.

Ett svar to “Skol-nerver tro?”

  1. Hur går det för dig?
    Tänker på dig/er & hoppas ni hänger ihop.

    Hoppas du ska få till tatueringen snart.
    Ser fram emot bild av tatuering samt cyklande mamma & totte!!

    Styrkekramar

Kommentera

 
