Oärlig eller tankspridd?

Var på IKEA idag, passade på när vi är lediga bägge två och vi hade fått pengar från FK, sena men dock. 🙂 Välkomna ändån.
Vi beslutade oss för köpa en ny soffa, vi har pratat om det länge och nu tänkte vi gör slag i saken, så det blir gjort och vi får en annan soffa. (bättre, skönare och tvättbar!) Till det diskuterade vi om vi skulle köpa en 2-sits också, men kom fram till en vanlig enkel fåtölj för 1000:- fick räcka, tills vi har bestämt oss och vi kanske har råd med den andra delen.

Väl i kassan är där ett smärre kaos, en kund som var upprörd, en kille i kassan (ny på jobbet gissar jag på) och en chef som försökte ställa det tillrätta. Det löste sig nog rätt snabbt, men jag kom efter och ville ha en rabattkupong som jag glömt hemma och frågade om dom hade det, en massa papper på soffan (fanns på ett annat lager) och ja, allmänt förvirrad. 🙂

Kalaset kostade 4500:-, rätt saftigt med med soffa o allt så reflekterade jag inte över det. Gjorde lite snabb huvudräkning och jag tyckte det verkade stämma. Kom ut till Jonas, bort till transport service (skulle få soffan hemkörd) och tittade som hastigast på kvittot… Nåt stämde inte. Han glömde slå in fåtöljen! *oups* Tittar tillbaka in mot kassan, men såg bara en lång kö på de andra kassorna och ja. Killen hade hunnit sticka. Hade jag varit riktigt ärlig så hade jag tryckt på hos nån av dem andra kassorna, men nä… Lite skäms jag faktiskt, men samtidigt lite nöjd också. Kom undan med 1000:-, oärligt så det bara stänker om det. Men samtidigt, vem utnyttjar inte en sån sak om man har läge? Och då jag inte såg det förrän efteråt. Hur hade du gjort? Gått tillbaka eller gjort som jag? Tänker att det inte drabbar nåt mindre företag, utan affären klarar sig, stort och internationellt mångmiljons företag. Men dom kan väl gå back oxå? Hade många gjort som jag hade dom kanske inte varit så stort företag? Men… Tror inte det händer så ofta, bara mig hela tiden. Har fler såna historier. *himlar med ögonen* Nångång får jag väl betala. Men jag njuter under tiden. 😀

 Kom att tänka på ett citat från filmen ”The usual suspects” (De misstänkta):

”The greatest trick the devil ever pulled, was when he convinced the world that he didn’t exist.”

Hehe…

Iaf, jag är ledig, ska tatuera mig imorgon och gå på klädes party, har köpt en fin soffa, fått (för det kan man säga) en fin fåtölj, och ska ha en rolig helg med min sambo och vänner. Och framför allt: Vår son är alldeles underbar och har hälsan i behåll! Det är värt mer än något!

 Livet leker!

 

100_2422.jpg

 

 

~ av mimiamelie på augusti 14, 2007.

2 svar to “Oärlig eller tankspridd?”

  1. du gjorde helt rätt.. ingvar kamprad har pengar så d räcker, tredje rikast i världen.. han kan gott bjussa på en fotålj då å då.. *nickar* dom får helt enkelt skylla sej själva.. *tummen upp* tänk alla gånger i livet man betalat överpris eller förmycket för en vara.. d går säkert jämnt upp i slutändan..
    ha d så bra, å pussa mini från tant mita.. 🙂 saknar er..! *puss å kram*

  2. […] slår på en dag… Men för ett år sen gjorde jag detta. Kanske det denna dagen försökte jämna ut? Man kanske får skylla sig själv trots […]

Kommentera

 
