God morgon!

Tidig timme och riktigt avundas jonas som ”får” sova längre… Totte vaknade med ett skrik vid kvart i fem och ville ha välling pronto och sen vågade jag inte somna om med risk att försova mig. (Går upp vid kvart över fem annars)

Har börjat dricka nutrilett på morgnarna, och än så länge visar det resultat… -5 kg. *jippie* Har som sagt endel att ta av, ligger på samma vikt som när jag blev utskriven från sjukhuset med totte. Och det var 9 månader sen. 😉

 Har haft en riktigt mysig helg, slutade lite tidigare i fredess och tog det lugnt till närmaste köpcentrum och shoppade lite, sen hem och titta på åska. *mysigt*
Lördagen blev lika härlig, Jonas åkte ut till kolonin för att avsluta verandan där och jag o totte stack till stan med jämngamla kompisar till totte och deras mammor. Riktigt roligt, bara få strosa runder och få njuta av honom. (Och livet!) Kom hem, fick ett ryck och städade undan, rengjorde och smörjde in soffan (på tiden!), packade undan prydnadssaker sm jag inte ens vill ha här längre… (Och som totte kan ta eftersom han ställer sig upp mot allt och går längs med kanter…!) Så här är riktigt fint. 🙂

Söndagen blev minst lika ”lugn”, stack ut till kolle en sväng med förhoppningen att jag skulle få lägga några trallbrädor på verandan som dom höll på att avsluta, men pojkarna ville behålla det jobbet för sig själv. Så jag o totte stack hem, käkade, han fick sova en halvtimme och sen satte jag igång att städa i köket. När jag var klar kom byggjobbarna med mat och jag fixade till potatisgratäng med baconinlindad fläskfilé. 🙂 Lugn, färdig potatisgratäng som man bara stoppar i ugnen och fläskfilen skulle jag bara lägga i en form… Inte mer komplicerat men jädrans gott. 😀

Så, nu sitter man här igen… Måndag morgon och jobbet börjar om 1 timme. Örk. Hoppas jag slipper undan en massa strul iaf, så kankse dagen går någotsånär smidigt. (Måndag är min mest upptagna dag med mkt att göra)

Måste tipsa… : Vi har börjat med att bokföra våra utgifter och vad vi lägger våra pengar på… Nyttigt! Ojojoj… Trodde aldrig att så mkt pengar kunde gå på sån kort tid. Ska bli spännande och se hur mkt vi lägger på tex mat o sånt i månaden.

 Aja, kommer en bild oxå, så det inte blir bara den här mastodont texten. 😉

100_0357.jpg
3 veckor gammal och en evighet sen!

 

100_2106.jpg
8 månader senare! Underbar!

~ av mimiamelie på juli 30, 2007.

Kommentera

 
