Länge sen…

Har varit enheldel frånvaro på den sista tiden från min sida här i bloggen och har väl lite dåligt samvete för det… Men varför? Jo, jag vill och vill lägga ut bilder, text och små roliga anekdoter om oss från dagen.

 Just nu jobbar jag som ett litet djur. Även fast tiderna är alltsom oftast 6.30-15.30 så känns det som att jag jobbar minst 4 timmar längre om dagen. Är väl alltiallo och är så trött på det! Jag kan inte gå i korridoren utan att folk kommer med papper som ska skrivas ut, beställningar som ska göras, dokument som ska fixas, fakturor som ska registreras, ja… you name it, i’ve got it. Priset tog en gubbe idag som letade efter mig på hela kontoret ( 3 våningar, eftersom jag rör mig överallt men sitter på 3e vån)  drog bort mig från tidlapparna som tog min tid just då, och drog upp mig på 3e våningen. (Han sa att det va JÄTTE BRÅTTOM!)  Och visade mig ett litet sketet fax som skulle iväg… Tittade på honom, frågade om jag skulle skriva ut det på datan (gubben är 75 bast, ingen aning om datorer) men nä. Skulle bara skicka iväg det… *suck* Tog bort han till faxen, visade han hur man gör, och skickade det.
Fick till svar ”Nä, men lilla damen gör det ju så bra så jag vill inte ta ifrån dig dina uppgifter på företaget

GAAAAAHHHH! Har jag inget annat att göra!!?? JO! Mitt skrivbord svämmar över, lagom till att jag har fixat undan så kommer nåt bråttom-bråttom från alla håll o kanter. Visst, vi har sjösättning om 2 veckor, så man ligger väldigt mkt i hetluften men ändån… Jag är bara sem vik, vem tar dom uppifterna sen när jag är iväg? (hon jag vik för har inte lika mkt att göra) Jo, dom själva. Men jag köper det, 2 veckor kvar, jag avlastar personer som sitter på ett lite utav sjunkande skepp (rolig jämförelse med tanke på vad dom gör) och sen har jag inget med dom att göra. Dom vill ha mig till hösten oxå tror jag, men jag vill inte helt enkelt. Jag har ingen framtid där, vill hellre satsa på utbildning så jag får det gjort innan jag blir för ”mossig” i huvudet o hinner ändra mig. 😉 (Om jag känner mig själv rätt)

Kommer att sluta 1 vecka i förväg och då är vi bägge två lediga den veckan. Så tanken är väl att vi ska iväg, alt gotland, karlskrona, sthlm, österlen i 2-3 nätter, så länge vi kommer bort. Sen när vi är tillbaka ska jag iväg och tatuera mig, min 3e. 🙂 Ska fräscha upp ”Fisen” (katten på axeln) och göra ett handavtryck från totte på vaden. (Tror jag, vad tycker ni?) Ev skriva hans namn under, men det får jag se.

Totte utvecklas med stormsteg. Han reser sig mot ALLT, kryper ”riktigt” när han har lust, vinkar endast till sig själv i spegeln, sätter sig upp själv, går om han har nåt att skjuta på framför sig, har ett jädrans humör om maten dröjer (enda gången han visar humör) 1a tanden på G, tror jag kände ena hörnan av den innan idag. 😀 Och en massa andra saker till, skulle kunna sitta hela natten o beskriva vad denna absolut underbara unge gör men det finns en morgondag oxå. 😀

100_2221.jpg

En liten piggelin o mindre piggelin till mamma

(precis kommit från jobbet) Mys i sängen!

100_2223.jpg

Vår ögonsten!

 

Lev väl!

~ av mimiamelie på juli 25, 2007.

Kommentera

 
