Ett helt halvår…

 

0-2.jpg
Så ofattbart liten…

För 6 mån sen precis gick jag runt, nyförlöst med en känsla av att jag skulle gå mitt itu… Det var nåt som inte stämde. Låg ju på BB och där fanns inte plats till Jonas så jag blev mot min fasa ensam med totte.
Kan inte beskriva det, men hela min kropp skrek att nåt va fel! Vilket skulle visa sig vara helt sant…
Dom där små ”oskyldiga” ryckningarna skulle inte vara där egentligen. Kl 23.50 upptäcktes dom och vi fick gå in till neonatalen direkt för att ta prover, där han 00.15 (ett dygn gammal) tog bröstet för första gången!
Det var enda gången på 1 vecka som jag fick amma honom, dom lade honom i en öppen kuvös när han precis hade ätit klart… 04.00 gick jag in i hans sal igen och då sa dem att han hade haft fler kramper och att vi inte skulle få komma därifrån förrän dom visste vart dom kom ifrån. Ringde Jonas som inte fattade vad jag sa eg (nu i efterhand har han erkänt att han trodde att jag bara ”yrade” att jag hade drömt en mardröm eller liknande…) och ja… Nästa gång jag gick och la mig därefter var väl ett dygn senare. Tottes blå ögon såg vi igen några dygn senare, pga av all medicin han fick så var han i stort sett sövd dom dagarna. Skönt, för han märkte inte så mkt av det hela.

MEN, det gick bra, dock hade jag inte önskat den sjukhusvistelsen till min fiende.

Han är 6 mån gammal, vårt lilla mirakel. Det finaste som finns, kvittar vad dom säger. Det VIKTIGASTE som finns!

bild-172.jpg
Nyss matad, den första gången han tog bröstet
fint själv efter medicinen. En lycklig mamma!

~ av mimiamelie på april 23, 2007.

Ett svar to “Ett helt halvår…”

  1. Jättefint !!

    Vår son är det bästa som hänt mig, sen kommer Mimi( för annars hade det inte blitt nån Totte!)

Kommentera

 
